۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۳۴۱۳۰
امام جمعه شهرری:

یاد مرگ همواره انسان را از گناه و آلودگی باز می‌دارد

امام جمعه شهرری با بیان اینکه مرگ مهمترین موضوعی است که انسان در مقابل آن از گناه پرهیز می‌کند، گفت: یاد مرگ انسان را در برابر خدا خاضع و خاشع بار می‌آورد.
مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: روز هفتم صفر به نقل سه عالم بزرگوار سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) است.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) در برخی امور از امیرمومنان علی(ع) و امام حسین(ع) نیز مظلوم‌تر بودند، ابراز کرد: ایشان در محیط خانه با همسری زندگی می‌کردند که هیچ یک از خصوصیات او با همسران امام علی(ع) و امام حسین(ع) همخوانی نداشتند.

حجت الاسلام شاهچراغی با استناد به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: در تاریخ چنین نقل شده که امام حسن مجتبی (ع) در واپسین لحظات عمر مبارکشان با آن حال که پاره‌های جگر ایشان در داخل تشت ریخته شده بود دو توصیه فرمودند.

وی ادامه داد: حضرت فرمودند: همیشه خود را برای سفر ابدیت آماده کنید و توشه لازم که مورد نیاز این مسیر سخت و طولانی است به همراه داشته باشید؛ مرگ مهمترین موضوعی است که انسان در مقابل آن از گناه پرهیز می‌کند، یاد مرگ انسان را در برابر خدا خاضع و خاشع بار می‌آورد.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: حضرت در توصیه دوم فرمودند: اگر می‌خواهید عزیز و عزتمند باشید و دیگران از هیبت شما بترسند، یک راه بیشتر ندارید و آن بندگی خداوند متعال است.

حجت الاسلام شاهچراغی در پایان خاطر نشان کرد: اهل تقوا کسانی هستند که این دو توصیه حضرت را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات