۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۳۴۱۴۱
آیت الله شفیعی:

زیدیه خلافت را حق مولای متقیان می داند

آیت الله شفیعی گفت: زیدیه از لحاظ اعتقادات به شیعیان بسیار نزدیک است وخلافت را پس از رسول خدا(ص) حق علی(ع) می داند.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های خود که در بیت معظم له برگزار شد، با اشاره به اینکه قیام زید بن علی(ع) علیه ظالمان عصر خود به حق بود، اظهار داشت: مذهب زیدیه در یمن، امروزه یکی از شش مذهب جهان اسلام است و زیدی ها (حوثی ها) هم اکنون با عربستان سعودی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس نبرد می کنند که به تبع امام خود«زید بن علی» به نبرد با متجاوزان و ظالمان می پردازند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان مظلومیت های کنونی حوثی ها از قبیل گسترش وبا، قحطی و گرسنگی و فجایع انسانی ابراز داشت: زید بن علی از شاگردان محمدباقر(ع) که کتاب مسند را در باب فقه نوشته است و به هنگام قیام علیه بنی مروان مردم مکه همراهش شدند اما در پایان پس از بیعت شکنی اصحاب، به شهادت رسید و جنازه وی بیرون دروازه کوفه «کناسه» ۴ سال به دار آویخته شد.

این عالم دینی با اشاره به اینکه زید بن علی قبر ندارد، افزود: امام باقر و فرزندشان حضرت صادق(ع) دو استاد زید بودند که بسیار بر وی گریستند تا آنجایی که امام ششم گفت زید ادعای خلافت نداشت و در صورت پیروزی، امامت و خلافت را به اهل بیت(ع) واگذار می کرد.

آیت الله شفیعی بیان داشت: رسول خدا(ص) خطاب به سید الشهدا(ع) درباره زید می گوید که از نسل تو مردی به نام زید خارج می شود و در روز قیامت به همراه یاورانش که جنگیدند پا بر روی گردن مردم گذاشته و بدون حساب به بهشت وارد می شوند در حالی که از پیشانی هایشان نور می تابد.

وی با بیان اینکه زیدیه نزدیک ترین فرقه به تشیع است، افزود: زیدیه از لحاظ اعتقادات به شیعیان بسیار نزدیک اند چرا که خلافت را پس از رسول خدا(ص) حق علی(ع) دانسته و معتقدند هر کس که جهاد کند، امام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیدی ها چهار امامی هستند، خاطرنشان شد: آنها پس از رسول خدا، مولای متقیان، حسن مجتبی(ع)، سیدالشهدا(ع) و زیدبن علی را به دلیل قیام ها و نبردهای انجام داده به عنوان امام قبول داشته و شرایط دیگر امامت را نادیده گرفتند حال آنکه امامت منحصر به شمشیر نیست./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات