۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۳۵۳۶۴
حجت الاسلام نظافت:

برخی مسؤولان نسبت به ایثار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ناشکرند

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)گفت: امروز برخی از مسؤولان ما نسبت به ایثار شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس ناسپاس و ناشکرند و ما هم در کنار آنها چوب این ناشکری را می خوریم.
نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت السلام محمد جواد نظافت شامگاه شنبه در ادامه جلسات سوگواری دهه اول صفر که در خیابان قرنی مشهد مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به مسأله «همنشینی با فقرا» به عنوان یک ارزش، اظهار کرد: در اواخر دعای صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) به خداوند می فرماید به من توفیقی عطا کن تا همنشینی با فقرا را دوست داشته باشم.

وی تصریح کرد: طبع شیطانی انسان برخورد با افراد پولدار را بیشتر از فقرا دوست دارد چون هم نشینی با فقرا تکبر و غرور را از انسان دور می کند اما آن دسته از افراد پولداری که با تهمت زدن به کار  اختلاس و دزدی از مستضعفین می پردازند، شایسته محبت و دوستی کردن را ندارند.

صبر فقرا آن ها را بهشتی می کند

حجت الاسلام نظافت به حدیثی از پیامبر(ص) در رابطه با فقرا پرداخت و افزود: پیامبر فرموده اند خوش به حال افرادی که فقیر و صبور هستند؛ پاداش این فقرا در قیامت بهشت است. در قیامت آخرین پیامبری که از انبیای الهی به بهشت وارد می شود، حضرت سلیمان است چراکه خداوند تمام ثروت و فرمانروایی موجودات جهان را در اختیار ایشان گذاشته بود.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه به حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با فقر یکی از یارانشان اشاره  کرد و گفت: یکی از یاران امام صادق (ع) فردی بنام خضرا بود که وی از لحاظ مالی در سطح خوبی نبود. روزی حضرت به وی گفت «خضرا تو برای خرید به بازار می روی؟» خضرا گفت «بله آقا ولی به دلیل فقرمالی امکان خرید ندارم» حضرت به خضرا فرمودند «همین که تو به بازار می روی یک حسنه نزد خداوند محسوب می شود.»

حجت الاسلام نظافت اظهار کرد: حضرت علی در نامه۶۹ نهج البلاغه به حادث همدانی می نویسد، «ای حادث همواره به زیر دستان خود نگاه کن و از هم نشینی با آنان غافل نشو.» چون هم نشینی با فقرا دارای چهار ویژگی و حسن است، هم نشینی با فقرا دل را نرم می کند، انسان را به خدا نزدیک می کند، تکبر را دور می کند و همواره انسان را به رضای خداوند نزدیک می کند.

ایران اسلامی تجلی گاه آسایش و رفاه اجتماعی مسلمانان است

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) به انتقادات برخی از افراد داخلی  نسبت به نظام و ‌انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی از افراد امروز نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران انتقاد می کنند و می گویند ما در این کشور در رفاه و آسایش زندگی نمی کنیم. باید این افراد یک روز به پاکستان و یا افغانستان بروند بعد آن وقت است که می فهمند امنیت، آسایش و رفاه در کجا برقرار است.

وی تصریح کرد: من سفری به لاهور پاکستان داشتم، در این کشور شهر لاهور شهری بزرگ و‌مهمی است ولی مردم این شهر به لحاظ وضعیت بهداشتی و معیشتی در سخت ترین شرایط زندگی می کردند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) افزود: خیلی خوب است گاهی اوقات مقداری مواد غذایی به همراه فرزندانمان به مناطق حاشیه شهر ببریم و به فرزندانمان بگوییم ارزش هم نشینی با فقرا چقدر حسنه و پسندیده نزد خداوند است.

تبیین علت مستجاب نشدن دعای افزایش رزق و روزی برخی افراد

حجت الاسلام نظافت در رابطه عدم مستجاب شدن برخی دعاها گفت: در نامه ۳۱ نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) فرمودند «برخی افرادی که  دعا می کنند ولی دعایشان مستجاب نمی شود، علتش این است که خدا می خواهد بهتر از خواسته که بنده از او داشته به او بدهد و یا  به جای آن، بلایی را از او دفع کند.»

وی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) فرمودند اگر کسی آرزو دارد خدا برایش ثروت و مال بسیار  بدهدتا در  راه خدا خرج کند این حب الهی محسوب می شود، ولی  اگر در راه غیر خدا خرج کند حب دنیا است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه اظهار کرد :برخی افراد می خواهند راه هزار ساله را  یک شبه بروند ولی عجله و شتاب کار خوبی نیست، البته در برخی از موارد عجله خوب است از جمله نماز اول وقت، کمک به فقرا و انجام کار خیر  و نیز دیدار از پدر و مادرکه بزرگان دین روی آن تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: امروز در دادسراهای ما پرونده های بسیاری از کلاهبرداری و اختلاس وجود دارد و علت آن هم به خاطر اعتماد بی جا و عجله در معاملات است، انروز در دادگستری پرونده های زیادی داریم که به خاطر عجله های بی جاست.

برخی مسؤولان نسبت به ایثار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ناشکرند

حجت الاسلام نظافت با اشاره به جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان، گفت: ایران تنها کشور بر روی کره زمین است که پرچم اهل بیت (ع) در آن سربلند و ‌مستدام است. ایران کشور اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) است و نباید مسؤولان با کوتاهی های خود کاری کنند پرچم اهل بیت(ع)  بر زمین بخورد. باید قدر این کشور را بدانند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در پایان تصریح کرد: امروز برخی مسؤولان ما نسبت به ایثار شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس ناسپاس و ناشکرند و ما هم در کنار آنان چوب این ناشکری را می خوریم./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات