۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۳۵۶۳۲

توطئه جدید رسانه‌های صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان

رسانه های عبری زبان با استناد به گزارش اخیر یک موسسه امنیتی صهیونیستی از وقوع جنگی خطرناک بین تل آویو و حزب الله خبر دادند.
ضربات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ها و سایت های عبری زبان امروز با استناد به گزارش اخیر یک موسسه امنیتی صهیونیستی در غرب، از وقوع جنگی خطرناک بین تل آویو و حزب الله در آینده نزدیک هشدار دادند و نوشتند: جنگ سوم لبنان و اسرائیل در راه است.

گزارش موسسه سیاست های خاورمیانه ای واشنگتن که چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، تصریح کرده که جنگ پیش رو زمان زیادی به طول خواهد انجامید و حزب الله در آن تلاش خواهد کرد جنگ را به داخل سرزمین های اشغالی بکشاند.

این گزارش مدعی شده، حزب الله بعد از سال 2006 حدود 100 هزار موشک و گلوله خمپاره انبار کرده و چند سامانه ضد تانک و هواپیماهای بدون سرنشین خریداری کرده است، علاوه بر اینکه نیروهای حزب الله در کنار نیروهای سوری آموزش دیده و در جنگ حضور یافته اند.

جمعی از فرماندهان نظامی غربی و مسؤولان امنیتی سابق رژیم صهیونیستی در بریتانیا، فرانسه، آلمان، استرالیا، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا در تهیه این گزارش همکاری دارند.

تیم تحقیقاتی یاد شده در سال 2015 میلادی با هدف تحقیق و پژوهش درباره جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه سال 2006) تشکیل شد و ژنرال «ریچارد دینات» رییس سابق ستاد ارتش بریتانیا، ژنرال «کلاوس نیومان» رییس سابق ستاد ارتش آلمان، ژنرال «ریچارد کیمپ» فرمانده سابق نیروهای مسلیح بریتانیا در افغانستان در این تیم تحقیقاتی امنیتی حضور دارند.

به گفته این مسؤولان سابق امنیتی، حزب الله فعالیت های عملی خود را در طول مرزها آغاز کرده و اقداماتی در داخل لبنان انجام می دهد که «اسرائیل را وادار به پاسخ خواهد کرد» و جنگ آینده خطرناک و حتمی است و باید منتظر زمان شروع آن ماند.

تارنمای العهد به نقل از ژنرال دینات رییس سابق ستاد ارتش بریتانیا نوشت: باید هر چه زودتر مانع فعالیت های حزب الله شویم تا از وقوع جنگ سوم با لبنان جلوگیری شود.

ژنرال نیومان نیز در این خصوص گفت: ما به عنوان کشورهای اروپایی باید حزب الله را در همه ابعاد تحت فشار بگذاریم و نیز بر دولت ایران و لبنان در این زمینه فشار وارد کنیم. به نظر می رسد جنگ آتی لبنان بسیار بدتر از جنگ سال 2006 خواهد بود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات