۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۳۵۶۸۹
با حضور وزیر ارتباطات؛

پروژه یکپارچه سازی املاک کشور در اهواز افتتاح شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح پروژه سیماک (یکپارچه سازی املاک کشور)، به حداقل رساندن زمین‌خواری را از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح سیماک در کشور دانست.
اهواز اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پروژه سیماک یا یکپارچه سازی املاک کشور امشب 8 آبان با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسؤولان در اهواز افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اگر بدانیم پروژه جی - نف در دولت الکترونیک در مبارزه با فساد و توسعه اقتصادی موثر است در جهت اجرا شدن هرچه بهتر آن گام بر خواهیم داشت.

این مقام مسؤول به حداقل رساندن زمین‌خواری را از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح سیماک دانست و بیان داشت: ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای توسعه دولت الکترونیک یکی از وظایف وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

آذری جهرمی در ادامه بیان داشت: سیستم سیماک به حدی از ورود اطلاعات و هماهنگی رسیده است که قابلیت افتتاح دارد و امیدواریم اثرات آن در سرویس های زیرساختی استان دیده شود.

وی با اشاره به کاهش ارسال مرسولات پستی میان مردم ابراز داشت: استفاده از پست میان مردم کاهش پیدا کرده؛ اما در عین حال میان دستگاه های اداری افزایش پیدا کرده است و اجرای پروژه سیماک بستر جدیدی برای مدل درآمدزایی شرکت پست است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سیستم سیماک یکی از راههایی است که علاوه بر خدمت به مردم باعث افزایش درآمد پست هم خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به زیان دیده بودن شرکت پست، گفت: شرکت پست در حقیقت زیان دیده است و باید از این وضعیت خارج شود.

آذری جهرمی در پایان بیان داشت: درآمد پست در طول 4 سال از 3 هزار و 500 میلیارد ریال به 8 هزار میلیارد ریال رسیده البته برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که این میزان در مدت یک سال به 2 برابر برسد./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات