۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۳۵۸۲۷
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

گزینش هدف زیبا و ایمان به آن مایه نشاط در سبک زندگی اسلامی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: در سبک زندگی اسلامی دو چیز نشاط‌آفرین و حرکت‌آفرین و امیدبخش است؛ هدف زیبا برگزیدن و ایمان به هدف داشتن.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در جمع مردم و نمازگزاران بجنوردی در حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان، با اشاره به اهمیت نشاط اسلامی، به تشریح راه‌های دست‌یابی به نشاط در سبک زندگی اسلامی پرداخت.

وی افزود: باید بدانیم چگونه می‌توان با نشاط زیست و با شادابی زندگی کرد و با شوق و نشاط به دیگران و هم نوعان خدمت کرد و اساساً ریشه نشاط چیست و انسان‌های با نشاط از کجا الهام می‌گیرند و سرچشمه نشاطشان چیست.

وی اضافه کرد: در پاسخ این پرسش می‌توان گفت: دو چیز نشاط‌آفرین و حرکت‌آفرین و امیدبخش است؛ هدف زیبا برگزیدن و ایمان به هدف داشتن.

حجت‌الاسلام قدیمی خاطرنشان کرد: کسی که در این دنیای فانی هدف باقی را برگزیند و آن را با تمام وجود باور داشته باشد همواره برای رسیدن به آن هدف مقدس و ابدی تمام تلاش و توان خود را به کار می‌گیرد، دارای انگیزه می‌شود و در تکاپوی رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: خداوند متعال پیامبر اعظم را این‌گونه می‌ستاید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِما اُنْزِلَ اِلَیهِ مِنْ رَبِّهِ»؛ پیامبر (ص) به آنچه از سوی خدا بر او نازل شده است ایمان دارد.

وی تصریح کرد: استقامت پیامبر (ص) را باید در باور و ایمان او به هدف جستجو کرد، او چون هدف الهی خود را باور داشت در راه رسیدن به آن هدف هم نشاط و عشق و هم پیگیری و استقامت و پایداری داشت.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: امام علی (ع) در وصف آن رسول اعظم می‌فرماید: «کنَّا اِذَا احْمَرَّ الْبَاْسُ اتَّقَینَا بِرَسُولِ اللَّهِ (ص) فَلَمْ یکنْ اَحَدٌ مِنَّا اَقْرَبَ اِلَی الْعَدُوِّ مِنْهُ»؛ هرگاه آتش جنگ شعله می‌کشید، ما به رسول خدا (ص) پناه می‌بردیم که در آن لحظه کسی از ما همانند پیامبر (ص) به دشمن نزدیک‌تر نبود.

وی ادامه داد: این‌که در شدت کارزار و در بحبوحه نبرد همگان به پیامبر (ص) پناه می‌بردند نشانه آن است که آن حضرت غرق در ایمان و باور بود و جز پیشبرد مکتب الهی هدف و باور دیگری نداشت؛ به همین دلیل با عشق و نشاط به پیش می‌تاخت و دشمن را تار و مار می‌کرد و یاران را امید و پناهگاه بود./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات