۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۳۵۸۲۸
نمایشگاه مطبوعات؛

هنر و رسانه ابزارهای آگاهی بخش جامعه هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فرهنگ، هنر و رسانه سه ابزار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه هستند.
شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محسن شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: فرهنگ، هنر و رسانه  سه ابزار مهم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطح جامعه هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به نقش رسانه های حوزوی در راستای ترویج دین مبین اسلام، بیان کرد: اگر یک رسانه از زوایای مختلف و حرفه ای به موضوعات بنگرد قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

شریفی ادامه داد: اگر زمانی احساس کردیم که رسانه ای تاثیرگذاری خود را ندارد باید به بررسی برای یافتن مشکل بپردازیم و قطعا ایراد از ما است که نتوانسته ایم روزنه یا دریچه ای برای ارتباط با مخاطبان بیابیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این نکته که فضای مجازی ظرفیت و پتانسیلی برای تامین خوراک و محتوای دینی است، گفت: روزنامه نگاران حوزه دین و علوم قرآنی باید بر اساس تخصص خود، در مقابل تبلیغات دشمنان ایستاده و با پاسخگویی به شبهات آنان را از رسیدن به اهداف شوم خود مایوس کنند.

شریفی با اشاره به نقش رسانه های حوزوی در مقابله با نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته مفاهیم دینی و القائات خود را از زوایای دیگری همچون حوزه فیلم سازی برای معرفی مسیحیت و برتر بودن چشم آبی ها، موسیقی و هنرهای تجسمی وارد کشورهای جهان سوم می کنند.

به گزارش رسا، در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلای تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات