۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۳۵۸۵۷
امام جمعه بابل:

مراسم پیاده روی اربعین حسینی افتخار شیعه است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حضور مردم عاشق را در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی افتخار شیعه دانست و گفت: جاذبه مغناظیسی سیدالشهدا(ع) دل های آکنده از مهر به راه امام حسین(ع) را از اقصی نقاط دنیا به کربلا می کشاند تا همه در کنار قتلگاه آن حضرت، با امام زمان(عج) بیعت کنند.
امام جمعه بابل دبیرستان صدرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شامگاه امروز در جمع تعدادی از زائران اربعین حسینی شهرستان بابل، اربعین را میثاق جمعی عاشقان سیدالشهدا(ع) برای جهانی سازی این حرکت عنوان کرد و گفت: امروز به برکت جبهه مقاومت و ساقط شدن رژیم بعثی عراق، مراسم پیاده روی اربعین حسینی هر ساله در حال گسترش بیشتری است و حضور دهها میلیونی زائران در این مراسم بزرگ یک رویداد بی نظیر در تاریخ است.

وی افزود: بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) دشمنان مکتب اهل بیت(ع) با ابزارهای گوناگون در صدد محو این قیام بودند و موانع گسترده ای را برای زائران فراهم کردند اما به اراده الهی نه تنها این نور خاموش نشد بلکه امروز شاهد گسترش بیشتر پیام سیدالشهدا(ع) در سطح دنیا هستیم.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل ضمن اشاره به حضور زائران اربعین از کشورهای مختلف جهان، تصریح کرد: اربعین حسینی موجب وحدت و یکپارچگی میان محبان و آزادی خواهان جهان با محوریت امام حسین(ع) شده است.

وی حضور مردم عاشق را در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی افتخار شیعه دانست و خاطرنشان کرد: جاذبه مغناظیسی سیدالشهدا(ع) دل های آکنده از مهر به راه امام حسین(ع) را از اقصی نقاط دنیا به کربلا می کشاند تا همه در کنار قتلگاه آن حضرت و یارانش، با امام زمان(عج) بیعت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یکی از پیام های مراسم پیاده روی اربعین حسینی را ایثار و از خود گذشتگی در میان امت اسلامی بیان کرد و گفت: در مسیر نورانی پیاده روی اربعین آنچه بیش از همه به چشم می آید ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی و بذل کرم موکب داران در برابر زائران امام حسین(ع) است که دل ها را در این مسیر مستحکم تر می سازد.

وی با بیان پیشنیه مردم مازندران در ابراز علاقه و پیروی از اهل بیت پیامبر(ص)، اظهار داشت: مردم مازندران دارای پیشینه کهن تاریخی دین داری با محوریت اهل بیت(ع) هستند و این منطقه به دیار علویان شهره است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل تبیین فرهنگ حسینی را در پیاده روی اربعین مورد تاکید قرار داد و گفت: بزرگترین کارکرد اربعین پیام رسانی نهضت حسینی فریاد بلند هیهات من الذله است و باید متولیان حوزه فرهنگی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در عراق و اضمحلال داعش را از نتایج مراسم پیاده روی اربعین بیان کرد و ادامه داد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی و نمایش اتحاد و انسجام میان امت اسلامی موجب خشم و عصبانیت جبهه تکفیری و استکبار می شود زیرا این حرکت در تقابل با نقشه های آن ها برای تفرقه در میان امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: تبیین فرهنگ مقاومت و وحدت در امت اسلامی  در مراسم اربعین حسینی ترویج شود و استکبار ستیزی و مقابله با ظلم مورد تاکید قرار گیرد.

وی اربعین حسینی را از مقدمات ظهور عنوان کرد و اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین معجزه سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر است که ما را به نزدیک شدن ظهور حضرت ولی عصر(عج) امیدوارتر می سازد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات