۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۳۶۱۶۳
نمایشگاه مطبوعات/ حجت‌الاسلام آزادی‌خواه خبر داد؛

پیگیری نمایندگان مجلس درباره قانون‌های امر به معروف و حجاب از رییس جمهور

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه از پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور درباره قانون‌های حمایت از آمران به معروف و عفاف و حجاب خبر داد.
 حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا با دبیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه درباره آخرین وضعیت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی دخالت مستقیم در تصویب این قانون داشته است و این قانونی جامع و کامل در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کشور است و همچنین قانون مستقلی در موضوع عفاف و حجاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه قانون‌های امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب از قوانینی است که در مجلس کنونی مسکوت مانده است، گفت: دولت به فکر اجرایی کردن این قانون‌ها نیست؛ از این رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدد هستند با پیگیری قانون 236 مجلس، این سؤال را از رئیس جمهور داشته باشند که چرا این دو قانون را اجرایی نکرده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در ادامه سخنانش به شرح قانون عفاف و حجاب پرداخت و گفت: در این قانون تمام وظایف دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در زمینه ترویج عفاف و حجاب مشخص شده است و اگر تمام نهادها وظایف خویش را نسبت به این قانون انجام دهند به طور قطع شرایط ظاهری جامعه در پوشش و حجاب بهتر خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه مردم ایران به عفاف و حجاب و پاکدامنی علاقه‌مند هستند، گفت: مردم و خانواده‌های ایرانی نگران افزایش بدحجابی در جامعه هستند؛ اما متأسفانه در سایه کم توجهی مسؤولان سبب شده است شاهد وضعیت پوشش نامناسب در جامعه باشیم.

وی قانون‌های حمایت از آمران به معروف و عفاف و حجاب را خروجی مجلس یازدهم دانست و افزود: قانون عفاف و حجاب وظایف و مسؤولیت‌های تمام وزراتخانه و سازمان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج کشور، صدا و سیما را نسبت به ترویج پوشش و عفاف اسلامی مشخص کرده است و با اجرایی شدن این قانون بسیاری از معضلات کشور در زمینه پوشش  برطرف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه اکنون تمام نهادها فعالیت خویش را در این زمینه تعطیل کرده‌اند و تنها ناجا و گشت و ارشاد دغدغه کنترل بدحجابی در کشور را دارند که این مسأله خلاف قانون رسمی کشور است و سبب بدبینی مردم به حجاب می‌شود.

حجت الاسلام آزادی خواه در پایان ابراز داشت: انتظار نمایندگان مجلس این نیست که قانون عفاف و حجاب تنها به نیروی انتظامی ختم شود و قبل از اینکه گشت ارشاد فعال شود، باید فرهنگ سازی عفاف و حجاب از طریق نهادهای دولتی صورت بگیرد./۹۹۸/۲۰۱/ح

ارسال نظرات