۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۳۶۲۱۶
نمایشگاه مطبوعات؛

تمجید مشاور وزیر ارشاد از خبرگزاری رسا

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با تمجید از فعالیت‌های خبرگزاری رسا، گفت: خبرگزاری رسا از اتقان و استواری خوبی برخوردار بوده و در پوشش و انعکاس اخبار سرعت عمل خوبی داشته است.
حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا ارباب سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر ارشاد در امور فرهنگی و دینی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، از غرفه خبرگزاری رسا بازدید کرد و این خبرگزاری را یکی از بهترین و فعال‌ترین خبرگزاری‌های کشور معرفی کرد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی اظهار داشت: خبرگزاری رسا از اتقان و استواری خوبی برخوردار است و در پوشش و انعکاس اخبار سرعت عمل خوبی داشته و با مطالب باکیفیت خود توانسته است مخاطبان خود را به خوبی اغنا کند.

وی با بیان این که یکی از پیچیده‌ترین کار‌ها در تاریخ، گفتمان‌سازی است، ابراز داشت: بحث گفتمان‌سازی زمان‌بر بوده و نیاز به برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند دارد.

مشاور وزیر ارشاد در امور فرهنگی و دینی با تأکید بر این که رسانه‌ها در حوزه مباحث روز وظایفی دارند، خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوعاتی که از اولویت بیشتری برخوردار است، جهت دهی صحیح جامعه و متمرکز کردن آن در راستای رسیدن به اهداف نظام اسلامی ایران از جمله وظایف رسانه‌ها در عصر کنونی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: هر چند رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی زحمات بسیاری کشیده‌اند، اما همچنان باید به مأموریت خود ادامه دهند و علاوه بر تولید محتوای فاخر، عملاً وارد فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی شوند.

رییس ستاد اقامه نماز فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز تأسف از عملکرد برخی رسانه‌های داخلی، عنوان کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها به جای تحلیل و انعکاس اولویت‌های نظام به دنبال مباحث حاشیه‌ای می‌روند که با این کار مسایل اصلی کشور را تحت شعاع قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها در تدوین سیاست‌های خود باید فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب را مدنظر قرار داده و اخبار خود را در جهت شعار و نامی که برای سال برگزیده شده، تهیه کنند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این که جنگ جهان امروز، جنگ رسانه‌ها است، گفت: لحظه‌ها سرنوشت‌ساز است و نباید فرصت‌ها را از دست داد، چرا که رسانه‌‌ای که در رویداد‌های مختلف جهان و منطقه عملکرد مناسبی نداشته باشد و با سرعت عمل بالا و تحلیل‌های مناسب و با کیفیت نتواند در صحنه جهانی حضور داشته باشد، محکوم به شکست خواهد بود./878/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات