۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۳۶۳۷۲
امام جمعه موقت زاهدان:

ناامنی در منطقه، منافع آمریکا را تأمین می‌کند

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه آمریکا همواره به دنبال راهی برای حضور و ماندن در خاورمیانه است، گفت: ناامنی در منطقه، به نفع آمریکا بوده و از آن طرف، اتحاد و وحدت اقوام و کشورهای مختلف اسلامی با منافع آنان در تضاد است.
راهداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: یکی از صفات نکوهیده در انسان‌ها، خشمگین شدن است، به طوری که پیامبر اسلام می‌فرمایند «خشم از شیطان و شیطان از آتش آفریده شده است».

وی بیان کرد: کسی که نمی‌تواند خشم و غضب خود را کنترل کند، افسارش دست خودش نیست، لذا ممکن است دست به هر کاری بزند. در صورتی که اگر خشم خود را کنترل کند، از خشم خدا در امان خواهد بود.

امام جمعه موقت زاهدان در ادامه به سیاستهای تفرقه‌انگیز دنیای استکبار اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند تا کشورهای اسلامی تجزیه شوند، لذا از ادعاهای کُردها در عراق حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از هر ترفندی برای حضور و ماندن در منطقه بهره می‌گیرند و به این دلیل، ناامنی در منطقه، به نفع آنان است و از آن طرف، اتحاد و وحدت اقوام و کشورهای مختلف اسلامی با منافع آنان در تضاد است.

حجت‌الاسلام راهداری اظهار کرد: امریکا با اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های مختلف، در حقیقت می‌خواهد موقعیت رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی را بهبود بخشد. می‌خواهد وضعیت کشورها به گونه‌ای باشد که امنیت اسراییل تأمین شده باشد.

وی در ادامه به فرارسیدن 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار اشاره کرد و افزود: اعتراض حضرت امام(ع) به تصویب کاپیتولاسیون و به دنبال آن، تبعید ایشان به ترکیه، شهادت جمعی از دانش‌آموزان و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از جمله وقایعی است که در چنین روزی رخ داده است.

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه خوی استکباری آمریکا تغییر نکرده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها همیشه خوی استکباری و سلطه‌طلبی داشته‌اند و امروز نیز همین سیاست‌ها را به شکلی دیگر دنبال می‌کنند./۸۳۱/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات