۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۳۶۵۰۰
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران :

تحریم های جدید آمریکا برای کاهش نفوذ ایران در منطقه است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز همه دنیا حتی سناتورهای آمریکایی اعتراف می کنند آمریکا در خاورمیانه با شکست قطعی و راهبردی مواجه شده است و این جمهوری اسلامی ایران است که مانع نفوذ آمریکا و تأمین منافعش در منطقه شده است.
سردار جوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار یدالله جوانی امروز در تجمع پایانی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در میدان انقلاب ارومیه  اظهار داشت: ۱۳ آبان نمادی از ویژگی استکبار ستیزی و ظلم ستیزی ملت ایران اسلامی در برابر آمریکای جهانخوار است و به معنای واقعی کلمه ۱۳ آبان روز مرگ بر آمریکاست.

وی با اشاره به ایجاد تردید در شعار مرگ بر آمریکا از سوی دشمنان ایران اسلامی، افزود: شعار مرگ بر آمریکا مبنای دینی، اعتقادی و عقلی و منطقی دارد درحالی که برخی از دشمنان سعی دارند آن را تحریف کرده و به مردم و ملت آمریکا تعمیم  دهند.

سردار جوانی با اشاره به سه رویداد مهم تاریخی در ۱۳ آبان در دهه های مختلف اذعان داشت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه از سوی رژیم ستمشاهی در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان معترض به رژیم شاهنشاهی و دخالت های آمریکا در ۱۳ آبان ۵۷ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ از سوی دانشجویان پیرو خط امام موضوعاتی است که در تمام آن ها آمریکا نقش اصلی را ایفا کرده است.

وی با اشاره به تروریست خواندن ملت ایران از سوی ترامپ اظهار کرد: تروریست خواندن ملت ایران عمق کینه و دشمنی ترامپ و آمریکا از ایران را نشان داده و ثابت می کند که مشکل اصلی آمریکا با تروریسم، حقوق بشر، انرژی هسته ای و حتی سپاه پاسداران نیست، مسأله اصلی ملت ایران است چراکه ملت ایران، ملتی آگاه، بصیر، آزادی خواه، عدالت خواه، اسلام خواه و ایستاده در مقابل ظالمان و همراه با مظلومان و ستم دیدگان هستند و برهمین اساس است که چند سال قبل نیز وزیر آمریکا با صراحت اعلام کرد باید ریشه ملت ایران را خشکاند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان در ۳۸ سال گذشته دست به توطئه های زیادی زدند تا انقلاب را با شکست مواجه کرده و ایران را تحریم و تضعیف کنند ولی حضور همیشه در صحنه و حمایت های مردمی، تمامی موانع را از بین برداشت و توطئه ها را خنثی کرد تاجایی که اکنون مردم ایران به ملتی مقتدر تبدیل شده است.

سردار جوانی اضافه کرد: کارشناسان و صاحبنظران حتی در خود امریکا معتقدند مشکل ملت ایران است؛ ملتی که با انقلاب حرکت کرد و با همراهی بیش از سه دهه با نظام جمهوری اسلامی الگویی برای ملت های آزادی خواه جهان شده، دولت های مرتجع را نگران ساخته است.

 وی تصریح کرد: اگر امروز سپاه در لیست تحریم های خزانه داری آمریکا قرار گرفته است  بهانه ای برای تضعیف ملت ایران است اما باید بدانند که اگر در ۳۸ سال گذشته با طرح و نقشه های مختلف توانسته اند ایران را مهار کنند از این به بعد هم اینگونه خواهد بود؛ دشمنان بدانند که هر نقشه شیطانی و فتنه انگیز باعث قدرتمندتر شدن ایران می شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه دشمنان در هرکجا به ایران اسلامی تجاوز کنند، در همان نقظه پاسخی دندان شکن دریافت خواهند کرد، گفت: پاسخ های موشکی ایران در سوریه جواب کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله به مجلس شورای اسلامی و شهادت تعدادی از هم وطنان بود.

وی با بیان اینکه سپاه با تحریم های آمریکا، تضعیف نمی شود، خاطرنشان کرد: نیروهای سپاه از فرزندان ملت و از متن مردم غیور ایران هستند بنابراین اگر توانستید ملت ایران را تضعیف کنید سپاه را هم تضعیف خواهید کرد.

سردار جوانی افزود: شکست قطعی آمریکا در خاورمیانه اثبات شده است این درحالی است که تصور می کردند راه سلطه بر جهان از خاورمیانه می گذرد و برهمین اساس ۶ هزار میلیارد دلار هزینه کردند،افغانستان و عراق را اشغال کردند، گروههای تکفیری و تروریستی را ایجاد کردند و داعش را به وجود آوردند.

وی دامه داد: امروز همه دنیا حتی سناتورهای آمریکایی اعتراف می کنند آمریکا در خاورمیانه با شکست قطعی و راهبردی مواجه شده است و این جمهوری اسلامی ایران است که مانع نفوذ آمریکا و تأمین منافعش در منطقه شده است بنابراین با اعمال تحریم های جدید می خواهند  به نفوذ ایران در منطقه پایان دهند اما این خیال باطلی بیش نیست و سپاه و ملت ایران در کنار ملتهای منطقه خواهند ماند.

سردار جوانی تصریح کرد: آنهایی که می خواهند سپاه را از عراق، سوریه و لبنان بیرون کنند باید  عکس رهبری را در منازل ملت های منطقه ببینند و بدانند سپاه هر روز مقتدرتر و محبوبتر در میان ملتها می شود و آینده از آن اسلام و مسلمانان خواهد بود.

راهپیمایی یوم الله 13 ابان با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم به ویِژه طلاب، دانش آموزان و دانشجویان در مسیر میدان ولایت فقیه تا میدان انقلاب ارومیه برگزار شد./936/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات