۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۳۱۵
حجت الاسلام حسینی اراکی:

عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به برکت امام حسین است

استاد حوزه علمیه ‌گفت: جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هرچه عزت و اقتدار دارد به برکت اقتدا به امام حسین(ع) است.
حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت اربعین سیدالشهدا گفت: روز اربعین به ثمر نشستن قیام عاشورا و تحقق اهداف حسینی است.

وی افزود: روز اربعین نشانه پیروزی 100 درصدی امام حسین(ع) است، در طول تاریخ افراد بسیاری سعی کردند مراسم و روش حسینی را از بین ببرند اما همه در این توطئه شکست خوردند، یزید به گمان این که با شهادت امام حسین(ع) راه و رسم ایشان را از بین می برد اعلام پیروزی کرد اما بعد از گذشت قرن ها میلیون ها انسان مانند پروانه گرد قبر مطهر حضرت زیارت می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام حسین(ع) با ایستادگی و ظلم ستیزی خود حیات بخشی کردند، اظهار داشت: یکی از مصادیق این حیات حضور میلیون ها عاشق در کربلا با یک هدف و یک ذکر است، نباید از کنار این حماسه و اجتماع بی نظیر به راحتی گذشت.

وی ادامه داد: این شور و اجتماع بی بدیل نشأت گرفته از عوامل متعددی است که باید مورد توجه باشد، امام حسن عسکری(ع) فرمودند زیارت اربعین سیدالشهدا یکی از ویژگی های مؤمنان است، یکی از عوامل مهم روایات و بیانات نورانی در فضیلت زیارت با پای پیاده امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان این که اراده خدا بر این بود که امام حسین(ع) دارای جاذبه ای ویژه باشند، ابراز داشت: همه دل های پاک از روز اول خلقت تا قیامت به دنبال سیدالشهدا راه می افتد که این اراده خداوند متعال است.

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام فرمود هر کس خیر دنیا و آخرت را می خواهد باید خود را به حسین متصل کند، امروز مشاهده می کنیم که به برکت سیدالشهدا شبانه روز که همه با ایثار و محبت همه هستی خود را برای خدمت به زائران به کار گرفته اند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده پیامبر گرامی اسلام هرکس که عزت می خواهد باید خود را همراه سیدالشهدا کند، جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی هرچه عزت و اقتدار دارد به برکت اقتدا به امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: کسی که سیدالشهدا را داشته باشد در دنیا و آخرت فقیر نخواهد بود، یکی از جلوه های قیام سیدالشهدا هدایتگری و اصلاح ایشان است که امام حسین(ع) همه عالم را هدایت می کند و منحصر به شیعه نیست؛ مکتب امام حسین(ع) مکتب هدایت، دوستی، ایثار و محبت است؛ سیدالشهدا امت و تمدن اسلامی را می سازد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات