۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۳۸۰۶۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

زائران حرم رضوی آداب زیارت بامعرفت را رعایت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حضور انبوه زائران در حرم مطهر رضوی در ۲۸ صفر، بر رعایت آداب زیارت با معرفت، مطلوب و مورد تأکید اسلام از سوی زائران تأکید کرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در جمع زائران عازم به حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در دهه پایانی ماه صفر، کسب فیض از دو ماه محرم و صفر را تکمیل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه رعایت ادب زیارت از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: زائران حرم مطهر رضوی تلاش داشته باشند تا آداب زیارت با معرفت، مطلوب و مورد تأکید اسلام را رعایت کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: رعایت ادب زیارت و زیارت با معرفت امام مهربانی‌ها، حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) از مسائلی است که باید مد نظر زائران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رعایت بعضی از مسائل امنیتی و اخلاقی در طول مسیر از نکات دیگری است که باید مد نظر زائران قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عدم رعایت بعضی از نکات ریز از سوی زائران پیاده در طول مسیر وجهه زائران حرم مطهر رضوی را آسیب می‌زند.

وی در پایان با تأکید بر زیارت بامعرفت، اقامه نماز جماعت، کمک به یکدیگر و ذکر گفتن در طول مسیر، دعا برای فرج امام زمان(عج) و دعا برای زلزله‌زدگان کرمانشاه را از زائران پیاده حرم رضوی خواستار شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات