۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۳۸۷۸۸
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

مردم ایران در زلزله اخیر بی اعتنایی خودشان را به مال دنیا نشان دادند

استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم شریف ایران در جریان زلزله اخیر در غرب کشور با کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله زده، بی اعتنایی خودشان را به مال دنیا نشان دادند که این مسأله بسیار جای خوشحالی دارد.
مرتضی آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام رضا(ع) که امشب در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان در تمامی مراحل عمر خودش در معرض امتحانات الهی است، گفت: خداوند گاهی با ترس، گاهی با گرسنگی، گاهی با از دست دادن اموال و مواردی از این دست است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حب مال دنیا برخی افراد را از ارزش های معنوی غافل کرده است، اظهار داشت: بارها دیده شده است که درگیری های بزرگی میان افراد بر سر همین حب مال دنیا ایجاد می شود.

مردم در جریان زلزله اخیر بی اعتنایی خودشان را به مال دنیا نشان دادند

وی افزود: مردم شریف ایران در جریان زلزله اخیر در غرب کشور با ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله زده، بی اعتنایی خودشان را به مال دنیا نشان دادند که این مسأله بسیار جای خوشحالی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تهدید، تبلیغ و تطمیع را سه عامل انحراف مسلمانان از مسیر حق در طول تاریخ خواند و عنوان کرد: امروزه در فضای مجازی شاهد هستیم که به راحتی گناهان را عادی جلوه می دهند و به حدود و احکام الهی تجاوز می کنند؛ این مسإله برای جامعه بسیار خطرناک است و جوانان مذهبی باید بیشتر مراقب باشند تا در این دام گرفتار نشوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فرقه واقفیه یکی از معضلات جدی در زمان امامت امام رضا(ع) به شمار می آید، ابراز داشت: این فرقه را کسانی تشکیل دادند که نمایندگان امام موسی کاظم(ع) میان مردم بودند و وجوهات شرعیه را جمع آوری می کردند؛ اینها پس از شهادت امام کاظم(ع) به دلیل اینکه پول های زیادی در اختیارشان بود، فریب دنیا را خورند و از تسلیم کردن اموال به امام رضا(ع) با بهانه اینکه امام موسی کاظم(ع) همان مهدی موعود(عج) هستند و هم اکنون غایب شده اند، سرباز زدند و امامت امام رضا(ع) را انکار کردند.

وی ادامه داد: انسان باید بسیار مراقب حب مال دنیا باشد، چون در احادیث آمده است که آخرین چیزی که از قلب صدیقین بیرون می رود، حب جاه و مقام است؛ انسان باید امیال نفسانی خویشتن را در برابر خداوند سر بِبُرد تا توفیقات و عنایات الهی شامل حالش شود.

مؤمن باید غیرت دینی داشته باشد 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان اینکه شیعیان نباید اهل حرام خوری باشند، گفت: مؤمن باید غیرت دینی داشته باشد و جلوی کسانی که بی دین هستند بایستد؛ شیعه نباید از بدی ها به خوبی یاد کند، بلکه باید همواره اهل امر به معروف و نهی از منکر باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه سیاست شیطان این است که گام به گام و بدون عجله عمل می کند، ابراز داشت: مردمان کوفه در ولایت پذیری سرآمد بودند، اما چون انسان هایی بودند که اهل مراقبت نبودند آرام آرام بعد از چندین سال متوجه شدند که ذائقه شان تغییر یافته است؛ امروزه در قم که مرکز نشر علوم اهل بیت(ع) نیز باید توجه داشته باشیم که آرام آرام دچار تغییر نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در پایان یادآور شد: گاهی فرزندان، گاهی پول، گاهی تجمل گرایی و اشرافی گری و اعمالی از این دست سبب جهنمی شدن انسان ها می شوند؛ بنابراین مؤمنان باید توجه داشته باشند تا همواره در دنیا به گونه ای عمل کنند که در آخرت مورد شفاعت اهل بیت(ع) قرار بگیرند و از سوی ایشان طرد نشوند./841/پ202/س

ارسال نظرات