۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۳۸۹۰۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

بی توجهی دولت ها به اصل ۴۴ قانون اساسی

سخنران حرم رضوی گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی بر این مبنا است که اقتصاد باید مردمی باشد اما دولت ها بی توجه به این قانون هستند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، سخنران حرم رضوی شامگاه 28 آبان در مراسم شهادت امام رضا(ع) درحرم رضوی به تبیین مفهوم ولایت و امامت پرداخت.

وی با بیان اینکه در درس هایی که در حوزه و دانشگاه درباره علوم سیاسی ارائه می شود مفاهیم امامت و ولایت به درستی تبیین نشده است، اظهار کرد: این موضوع در حالی است که حوزویان و دانشگاهیانی جامعه را اداره می کنند که برای آنها مفهوم ولایت و امامت معرفی نشده است و در عین حال از ندبه خوانان این توقع را دارند که با همین دعای آنها امام زمان(عج) ظهور کند.

این کارشناس مذهبی در ادامه با بیان اینکه باید فایده حکومت ولایی حتی برای غیر مسلمانان هم تبیین شود، گفت: اما در عین حال در شرایطی که این مفاهیم حتی برای جامعه خودمان به درستی معرفی نشده است توقع به جایی نیست اگر خواسته شود که ولایت و امامت برای دیگران شناسانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر این مطلب که درباره آثار ولایت به درستی برای مردم توضیح داده نشده است، تصریح کرد: اکثر مردم نمی دانند که جامعه و نظام ولایی و حکومتی بسیار جذاب و سازنده است.

وی با بیان اینکه یکی از مفاهیم که برای جامعه امروز مهم است مفهوم آزادی و حقوق بشر است، تصریح کرد: از مهمترین دلایلی که مردم در جهان به دنبال آزادی و حقوق بشر هستند توجه به این موضوع است که آنها دوست دارند در جامعه ای زندگی کنند که استعدادهای آنها شکوفا شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در واقع مردم آزادی را می خواهند که توانمندی ها و استعدادهای خودشان را به مرحله بالفعل برسانند، ابراز کرد: در واقع هیچکس آزادی را برای تجاوز به دیگران نمی خواهد.

وی ادامه داد: آزادی خواهی به معنای این است که مردم  اگر استعداد هنری و یا تجاری دارند بتوانند آن را انجام دهند و دیگران عملی را بر آنها تحمیل نکنند و مردم آزادی می خواهند تا بتوانند خوبی های خودشان را شکوفا سازند.

سخنران حرم رضوی ادامه داد: قوانین با این هدف وضع می شوند که اگر کسانی بخواهند از آزادی سوء استفاده کنند از کار آنها ممانعت به عمل آید و در واقع قانون ابزاری بازدارنده از سوء استفاده کنندها در امر آزادی است.

آثار امامت و ولایت

 وی در ادامه درباره فواید و آثار امامت و ولایت گفت: برخی از غربی ها اصرار دارند که دین را کنار بگذارید تا آزادی را به دست آورید و برخی از سیاستمداران ما به صورت ساده لوحانه این موضوع را باور می کنند.

این کاشناس مذهبی با اشاره به ولنگاری جوامع غربی پس از اعطای آزادی به آنان، ‌ابراز کرد: در واقع نه تنها آزادی آنان باعث بروز استعدادها نشد بلکه سبب نابودی ملت هایی مانند یمن و عراق و افغانستان شد.

تزریق هرزگی به جوانها در جوامع غربی

وی با انتقاد نسبت به ساختارهای اجتماعی جوامع غربی درباره تزریق هرزگی به جوانها گفت: آنها با این کار می خواهند که جوانها نتوانند رشد کنند تا سیاستمداران هر کاری که خواستند انجام بدهند و هیچ صدای معترضی بلند نشود.

سخنران حرم رضوی با طرح این پرسش که آیا استعدادهای مردم افغانستان، عراق و سوریه و لبنان با شعار آزادی خواهی غربیان شکوفا شد، افزود: در واقع دلیل رواج هرزگی در جوامع غربی همین بی توجهی ملت ها به سیاست های آنان است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره اینکه ائمه اطهار(ع) ریشه همه خوبیها هستند، اظهار کرد: امامت موجب می شود که هرکسی متناسب با استعداها و شایستگی های خود بتواند رشد کند.

سخنران حرم رضوی با اشاره به این مطلب که اگر استعدادهای انسانی نتواند شکوفا شود در واقع نقض آزادی صورت گرفته است، گفت: امامت و ولایت سبب می شود که استعدادهای همه مردم شکوفا شود و در واقع مقام ولایت داوری اعمال را دارد تا جلوی خطاها را بگیرد.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند که امامت و ولایت به معنای دیکتاتوری است، تصریح کرد: این باور نادرستی است چرا که تنها عاملی که سبب پرداختن و شکوفا شدن انسان می شود همین امر ولایت و امامت است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اگر چه در این مسیر آزادای خواهی جوامع غربی به دانش و تکنولوژی و پیشرفت هایی دست یافتند اما برای رسیدن به آن بسیاری از استعدادها را کور کردند، تصریح کرد: به همین دلیل نخست وزیر اسرائیل غاصب اصرار دارد که جوانان ایرانی هرزه باشند و به موسیقی های مبتذل و روابط جنسی آزاد تن بدهند.

هرزگی سبب می شود که انسان ها دیگر زنده نباشند/ امامت و ولایت جلوی هرزگی را می گیرد

وی با بیان اینکه هرزگی سبب می شود که انسان ها دیگر زنده نباشند و همانند مرده هایی می شوند که فقط راه می روند تا سیاستمداران بتوانند این هرزه ها را اداره کنند، تصریح کرد: آنان با همین ترفند جوانان مسیحی را منحرف کردند وگرنه هرزگی در بین آنان و در کنار دریاهای آن اینهمه رواج نداشت.

سخنران حرم رضوی با تأکید بر این مطلب که امامت و ولایت جلوی هرزگی را می گیرد چرا که لاابالی بودن مانع از رشد می شود، تصریح کرد: آنان با این ترفندها موسیقی به جوانان تزریق می کنند تا آنان را ضعیف سازند و استعدادهای آنان از بین برود.

وی در ادامه درباره دلایل به شهادت رساندن امام رضا(ع) گفت: در شرایطی که استعداهای مردم بروز کند دیگر طاغوت ها نمی توانند بر مردم حکومت کنند چرا که امام مردم را زنده می سازد تا آنان خودشان کارهای خود را انجام دهند.

برخی ولایت را نمی خواهند

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه امامت به معنای برقراری نظمی است که زمینه ساز شکوفایی توانمندیهای انسان ها است، تصریح کرد: در واقع اربعین نماد اداره ولایی است چرا که هیچکدام از وزارتخانه ها توانایی اداره این جمعیت دو میلیونی را برای یک هفته ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که برخی ولایت را نمی خواهند، اظهار کرد: از جمله نشانه های این نخواستن ولایت، بی توجهی به اصل خصوصی سازی و 44 قانون اساسی است که همان توانمندسازی مردم است که سرمایه داران اجازه این کار را نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه آنهایی که درس های غربی خوانده اند نمی خواهند که اقتصاد مقاومتی در این کشور پا بگیرد، اظهار کرد: آنان می گویند که همه باید نان خور دولت باشند.

وی ادامه داد: ولایت بدین معنا نیست که سرمایه داران قدرتمند شوند و سپس به ضعفا صدقه بدهند اما کسانی که مخالف ولایت هستند به دنبال رسیدن به این فضا در عرصه اقتصادی هستند.

سخنران حرم رضوی با اشاره به فراهم سازی زمینه شکل گیری تعاونی ها در راستای شکل گیری اقتصاد مقاومتی گفت: تعاونی ها در طول این چهل سال ضعیف ترین بخش اقتصاد ما بوده اند چرا که دولت ها نگذاشته اند آنان به پویایی برسند.

دولت ها سدی در برابر اصل 44 قانون اساسی

وی در ادامه اظهار کرد: جوانها بهتر است کارآفرین باشند که اگر اصل امامت نهادینه شودمردم قدرتمند می شوند چرا که اصل 44 قانون اساسی بر این مبنا است که اقتصاد باید مردمی باشد اما دولت ها سدی در برابر این قانون هستند.

ساختارهای دولتی، ساختارهای فشلی هستند  

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در حال حاضر ساختارهای دولتی، ساختارهای فشلی هستند، ابراز کرد: آنها می خواهند که همه چیز در دست خودشان باشد.

وی با انتقاد نسبت به دخالت نابجای دولت در امر بیمه زایران اربعین گفت: در واقع وقتی این پول به بیمه وارد می شود بعد از مدت زمانی خبرهایی از همین بیمه ها به گوش می رسد که خبر اختلاس است.

سخنران حرم رضوی در ادامه با طرح این پرسش که چرا تا به امروز اقتصاد مردمی نشده است، تصریح کرد: اقتصاد مردمی از 10 تا 15 سال قبل از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است اما دولت ها اصرار دارند که مردم نمی توانند چنین کاری را انجام بدهند و این درحالی است که مردم در اربعین این ادعا را مردود کرده اند و آنان می توانند.

وی به بیان راهکارهایی درباره شکوفایی اقتصادی پرداخت و گفت: بهتر است مردم اقدام به تأسیس بانک های محلی و قرض الحسنه های منطقه ای داشته باشند همانطور که این طرح در استان هایی ماند فارس و کرمان موفق بوده است./934/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات