۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۴۰۳۱۲
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

شناسایی جایگاه امامت نیازمند معرفت امام زمان است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به سختی ها و گرفتاریهایی که امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت خود متحمل شدند، گفت: شناسایی جایگاه امامت نیازمند معرفت امام زمان است.
حجت الاسلام شریعتی تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل سابق بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، شامگاه یکشنبه 5 آذر در نشست سیره امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت این امام همام گفت: برای اینکه بتوانید جایگاه امامت را بشناسید به معرفت امام زمان خود نیاز دارید.

عضو اتاق تبلیغ خراسان درادامه با اشاره به سختی ها و گرفتاریهایی که امام حسن عسکری(ع) در دوران امامت خود متحمل شدند، تصریح کرد: در واقع امام برای خدمت وهدایت مردم در زندان هم از این کار دست نکشیدند.

مدیرعامل سابق بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) در تعریف گناهان گفت: گناه و معصیت همان چیزی است که برخلاف بندگی و عبودیت است و از طرفی عاملی برای عدم حرکت انسان و گرفتار و ناکام شدن انسان می شود.

وی درادامه با تأکید براین مطلب که کوچک شمردن گناه نیز گناه بزرگی است، تصریح کرد: برخی ممکن است برخی از گناهان را گناه تلقی نکنند که این موضوع،  گناه بزرگی است که آمرزیده نمی شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان درادامه درباره تبیین کوچک شمردن گناه به موضوع عفت و حجاب اشاره کرد و گفت: بالاترین و بافضیلت ترین عبادت ها عفت است که تجلی آن در حجاب و پوشش است و اگراین گناه حرمت شکنی شود و قوانین الهی کوچک شمرده شوند  در زمره گناهانی قرار می گیرند که آمرزیده شدنی نیست.

حجت الاسلام شریعتی تباردرادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع)  گفت: انسان باید در همه مواقع بر اعمال خود مراقبت و مواظبت کند و هیچ گناهی را در اعمال روزانه خود کوچک تلقی نکند./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات