۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۴۰۵۶۶
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها:

انقلاب اسلامی حرکتی بالنده به سمت ظهور است

حجت الاسلام رستمی با تأکید بر این که باید نسبت خودمان را با امام زمان(عج) مشخص کنیم، گفت: منتظری که خود را سرباز می داند باید سردار باشد نه سر بار.
صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش دانشجویان مهدی یاور عصر امروز در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران هم اکنون در حال برگزاری است.

حجت الاسلام رستمی معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری دردانشگاه ها حضور در مسجد مقدس جمکران و تجدید بیعت با امام زمان(عج) را توفیقی بسیار بزرگ خواند و اظهار داشت: دهمین سال است که دانشجویان توفیق دارند در چنین روزی در مسجد مقدس جمکران گرد هم بیایند و این مراسم با شکوه و نمادین عهد و بیعت با امام زمان(عج) را به جا بیاورند.

وی افزود: دفاتر نهاد دانشگاه ها و کانون های مهدویت مهدی یاوری و مهدی باوری در این زمینه تلاش های جدی داشتند و با مسجد مقدس جمکران و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در این حرکت جریان ساز در مجموعه دانشگاهی همکاری های خوبی داشته اند.

حجت الاسلام رستمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انتظار و توجه به وظایف منتظر امری است که باعث پویایی مکتب شعیه و پیروان اهل بیت(ع) شده است، ابراز داشت: بر خلاف هر باور و هر مجموعه ای که ممکن است زمانی به بن بست برسد که تفکرات مادی این چنین است، مکتب اهل بیت(ع) بدون پایان است.

وی تصریح کرد: شیعه در اوج سختی ها و در سخت ترین شرایط خود را برای لحظه بزرگ و روز موعود آماده می کند و معتقد است که آن روز، روز پیروزی جنود حق بر تمام سپاه باطل با تمام قدرتش خواهد بود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها تأکید کرد: این انتظار هم وظایفی را برای منتظر تعریف می کند و هم امید را در او زنده می کند، چراکه می دانیم الطاف امام زمان(عج) به صورت دائمی سرازیر است همچنانکه خود آن حضرت در نامه ای فرمودند ما همیشه به یاد شما هستیم و از شما غافل نیستیم.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) عنوان داشت: ایشان در گفت‌وگو با یکی از اصحاب خودشان فرمودند: «ما همیشه به یاد شما هستیم و در غیر این صورت جنود شیطان شما را از بین می برد»؛ امروز انقلاب اسلامی نیز که نماد پیروی اهل بیت(ع) است روز به روز و سال به سال بالنده تر به سمت کمال و پیروزی های بزرگ حرکت می کند.

حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: ابتدای انقلاب کسی امید چندانی به این نظام نداشت، اما روزی رسیده است که سربازان انقلاب در یمن و شام و لبنان آثار وجودی شان و اهمیت نقش شان مشخص شده است.

وی با بیان این که این نهضت خودش را وام دار جریان اهل بیت(ع) می داند، خاطرنشان کرد: این انقلاب علی رغم همه کینه ورزی ها و دشمنی ها و تهدیدها رو به جلو حرکت کرده است و ما نیز در عرصه دانشگاهی و اجتماعی و شخصی باید نسبت خودمان را با امام زمان(عج) تعریف کنیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها تأکید کرد: شما دانشجویان در هر مجموعه ای که نقش آفرین هستید باید نسبت خودتان را با امام تعریف کنید؛ همچنانکه در توقیع شریفی که از حضرت رسیده است نکات مهمی بیان می شود که از جمله آن ها این است که «اگر شیعیان ما که خدا همه آنها را توفیق بدهد یک دل بودند و با هم بودند و به ندای تفرقه افکن توجه نمی کردند و درآن پیمانی که از آنها گرفتیم ثابت قدم بودند هرگز سعادت ملاقات با ما از آنها تأخیر نمی افتاد».

وی در پایان با اشاره به لطف بی شمار اهل بیت(ع) به شیعیان یادآورشد: آنها به ما توجه دارند ولی باید نسبت آنها با ما مشخص شود، یعنی وقتی مدعی سربازی امام زمان(عج) هستیم، سردار باشیم نه سربار همچون شیخ مفید عالم جلیل القدری که بر روی قبر او در حرم مطهر امام کاظم(ع) شعری نوشته شده که منسوب به امام زمان(عج) بوده و در رثای این عالم جلیل القدر است./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات