۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۴۰۶۳۷
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی:

باور انتظار سبب تقویت عدالت خواهی و ظلم ستیزی می شود

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: جریان های مادی گرا قصد دارند با پدید آوردن گروهی همچون داعش افکار عمومی را از اسلام اصیل که یکی از باورهای محکم آن انتظار منجی است منحرف کنند.
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به اینکه بزرگی و باور انتظار، سبب عدالت خواهی و ظلم ستیزی مظلومان عالم شده است، افزود: این مسئله با منافع قدرت ها و جریان های مادی گرا در تضاد است و آن ها برای مقابله با آن تلاش می کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان روایتی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: اگر آنچه مابین شرق و غرب عالم قرار دارد از بین برود، وحشت نخواهم کرد مادامی که قرآن با من است.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: مهم ترین سند جاودانگی دین، که گاهی در میان ما مظلوم واقع شده، قرآن کریم است و در عصر غیبت باید محکم ترین ریسمان برای هدایت باشد.

مسؤول دبیرخانه کانون مساجد استان مرکزی افزود: شیعیان باید به توصیه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع)، در راستای حفظ اصل و اساس دین، به قرآن کریم متوسل شوند.

حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: عموم مردم، بسیاری از مطالب و اطلاعات خود را با ارتباط و مراجعه به قرآن کریم بدست می آورند، کتاب خدا، دارای زبان فطری بوده که میان تمام انسان ها مشترک است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه بهترین تفاسیر از کتاب آسمانی خدا و زبان اهل بیت(ع) بیان شده اند، گفت: امروزه به دلیل عدم دسترسی به اهل بیت(ع) و با تبعیت از فرمان امام زمان(عج)، به روایت کنندگان حدیث یا علمای دین مراجعه و سخنان اهل بیت(ع) را که همان تفسیر آیات الهی است از آن ها دریافت می کنیم.

وی اضافه کرد: این همان سیری است که از سوی اهل بیت(ع) برای جلوگیری از انحراف در آخرالزمان ترسیم شده است و اگر عامه مسلمانان آن را مراعات کنند، اصالت های دین آن گونه که هست حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار داشت: یکی از علائم صحت فرهنگ انتظار، مکتب های خرافی و انحرافی هستند که سعی می کنند در کنار جریان اصلی قرار گرفته و آن را دچار تهدید و انحراف کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اضافه کرد: جریان های مادی گرا قصد دارند با پدید آوردن گروهی مانند داعش در زمان حال و سایر گروه ها در زمان های گذشته، افکار عمومی مردم دنیا را از اسلام اصیل که یکی از باورهای محکم آن انتظار منجی است منحرف کرده و بدین وسیله حکومت خود بر ستمدیدگان دنیا را حفظ کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به این نکته که بزرگ ترین  مصداق فرهنگ انتظار در زمان غیبت برای منتظر، انجام وظیفه است، اظهار داشت: کلامی از رهبر معظم انقلاب در این زمینه وجود دارد که می فرمایند: منتظران مصلح باید از صالحان باشند، اگر هر مسلمان در زمان غیبت، خود را مکلف به انجام وظایف دینی و انسانی بداند، از صالحان بوده و در نتیجه از منتظران به شمار می آید.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: فرهنگ انتظار، به معنی سستی، خمودگی و به اصطلاح عامه به انتظار نشستن نیست، بلکه تلاش در جهت آماده‌سازی زمینه برپایی حکومت الهی است که مستلزم تلاش مضاعف و پویایی و سرشار از شادی و امید خواهد بود./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات