۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۴۰۷۷۳
استاد حوزه علمیه خواهران:

شناسایی و مقابله با بدعت‌ها شاخصه علما و منتظران عصر ظهور است

استاد حوزه علمیه خواهران بدعت را عامل محرومیت از هدایت و محبت خداوند دانست و گفت: مهم ترین شاخصه علما و منتظران عصر ظهور شناسایی بدعت ها و مقابله با آن است.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مجیدی، استاد حوزه علمیه خواهران عصر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مهم ترین ویژگی عصر آخر الزمان هجوم بدعت ها به دین است، گفت: مهم ترین حربه شیطان برای فریب انسان ها بدعت گذاری است و شیطان سعی می کند با بدعت انسان ها را فریب دهد.

وی افزود: در یک حدیث نورانی از امام صادق(ع) بیان شده است که واجب است انسان از سه گروه پرهیز کرده و به آنها نزدیک نشود که گروه اول اشرار، گروه دوم زنان نامحرم و گروه سوم اهل بدعت هستند.

وی بدعت را عامل محرومیت از هدایت و محبت خداوند دانست و افزود: به وسیله بدعت انسان های زیادی منحرف می شوند بر همین اساس هم نشینی با اهل بدعت حرام است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به ویژگی منتظران عصر غیبت تصریح کرد: مهم ترین وظیفه منتظران عصر غیبت شناسایی بدعت ها و مقابله با آن است.

مجیدی ادامه داد: حضرت رسول(ص) در یک روایت نورانی در این زمینه می فرمایند«هرگاه بدعت بر امت آشکار شود این وظیفه عالم است که دانش خود را آشکار کرده و در برابر بدعت به پا خیزد و اگر چنین نکند خداوند او را مورد لعن خویش قرار دهد».

وی افزود: دلیل این رهنمود حضرت رسول(ص) این است که تنها عالم است که بدعت های شیطان را می شناسد و باید با آن به مقابله برخیزد بنابراین دیگر رسالت منتظران عصر ظهور تبعیت از عالمان بدعت شناس است که در هر حال حاضر رهبر معظم انقلاب عهده دار این رسالت هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه تمامی ائمه معصوم از جمله امام حسین(ع) در راه مقابله با بدعت ها به شهادت رسیدند، گفت: برای اینکه بر بدعت چیره شویم باید از امام و نایبان امام تبعیت محض داشته و همواره برای شناخت دین به منابع اصلی دین یعنی قرآن و سیره ائمه معصوم(ع) توجه کنیم.

وی افزود: کسی که سیره ائمه معصوم و احادیث این بزرگواران را بشناسد هرگز فریب دشمن را نخورده و تسلیم جبهه نفاق نمی شود.

استاد حوزه علمیه خواهران شبیه شدن به دشمن را نوعی بدعت دانست و گفت: عده ای بیان کنند که پذیرش فرهنگ غربی مشکلی ندارد در حالی که باید دقت کرد که هر چیز که مطابق سیره اهل بیت(ع) نبوده و در آن احتمال فساد وجود داشته باشد بدعت است و دوری از بدعت بنابر کلام امام معصوم که برای ما حجت بوده بر همگان واجب است./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات