۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۴۱۰۲۱

حکیم خواستار استیفاء حقوق مردم فلسطین شد

جامعه جهانی باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد که بتواند حقوق مردم مظلوم فلسطین را احیا کند.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق امروز طی پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین خاطرنشان کرد که اهتمام و حرکت سیاسی و ارتباط با جهان جهت استیفاء حقوق مردم فلسطین از مسائل اساسی این کشور مظلوم است.

وی با بیان اینکه روز جهانی فلسطین یک گام مهم در احقاق حقوق مردم فلسطین است، افزود: مردم مظلوم فلسطین بیش از 70 سال است که تحت انواع ظلم و ستم‎های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‎اند.

رییس ائتلاف ملی عراق اظهار داشت: جامعه جهانی باید به وظیفه خود در قبال فلسطین عمل کند و رژیم صهیونیستی را برای احترام گذاشتن به حقوق مردم این کشور تحت فشار قرار دهد.

همچنین حجت الاسلام حکیم به مناسبت هفته وحدت در دانشگاه ابوحنیفه النعمان حضور یافت و طی سخنانی بر ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت‎ها تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: داعش یک تهدید و خطر بسیار بزرگی بود که به نزدیک‎های مرز استان بغداد رسید و به جنایت‎های مختلفی نظیر کشتار انسان‎های بی‎گناه و تخریب منازل پرداخت، اما ملت عراق در برابر این تهدید بزرگ متحد شدند و به دفاع از کشورشان پرداختند.

وی ادامه داد: تعدد مذاهب و ادیان یک مساله طبیعی است و نباید منجر به ایجاد درگیری میان مذاهب و ادیان شود و مردم عراق به خوبی فهمیده‎اند، کسانی که در شیپور اختلاف طائفه‎ای می‎دمند به یک خطر بزرگ برای این کشور تبدیل شده‎اند.

رییس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد که تمسک به اسلام اصیل و سیره رسول اکرم (ص) موجب وحدت امت اسلامی می‎شود.

وی بیان داشت: پس از اینکه به برکت خون شهدا توانستیم بر جریان تروریستی داعش پیروزی شویم، اکنون نوبت مبارزه با فساد، حفظ وحدت داخلی و بازسازی عراق است.

حجت الاسلام حکیم خواستار آغاز گفت‎وگوهای عربی – کردی، شیعه – سنی و ایزدی – صابئه شد و اظهار داشت: طرح آشتی ملی یک برنامه کامل برای دوران پساداعش است که می‎تواند سبب وحدت ملی بیشتر در عراق شود. /994/ب902/ف

ارسال نظرات