۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۴۱۰۸۵
امام جمعه شهرری:

ترس و طمع مسؤولان مایه ذلت جامعه است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه اگر ملتی گرفتار ترس و طمع شود شکست در انتظار آن ملت خواهد بود، گفت: مسؤولان به ویژه نمایندگان مجلس باید نه اهل ترس باشند و نه اهل طمع؛ چرا که این دو صفت مایه ذلت جامعه می‌شود.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهر ری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم(ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام راحل به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی افزود: هدف از نامگذاری هفته وحدت این نیست که شعیان و اهل سنت دست از عقاید خودشان بردارند، طبق صریح روایات؛ توصیه شده که شیعیان به عیادت بیماران اهل سنت بروند و در مراسم تشییع جنازه آنان شرکت کنند.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا دشمن مشترک شیعیان و اهل سنت به شمار می‌رود، ابراز کرد: آمریکا با اساس اسلام دشمن است و بزرگ‌ترین تهدید برای اسلام تفرقه و دو دستگی مسلمانان است.

امام جمعه شهرری ادامه داد: داعش جنایتکار که مولود نامشروع آمریکا است، برای این گروه تفاوتی نداشت کسی را که می‌کشد سنی است یا شیعه. ایران از همان روز اول در کنار مردم فلسطین، عراق و سوریه بود تا با این دشمن مشترک در کنار یکدیگر مبارزه کند.

وی با اشاره به 12 آذرماه سالروز شهادت شهید مدرس، گفت: ایشان سمبل شجاعت، ساده زیستی، استکبارستیزی و نفرت از طاغوت بود، شهید مدرس یک تنه در برابر رضاخان و قدرت بیگانه ایستاد و مبارزه کرد، امام راحل در اوصاف شهید مدرس فرمودند: من به مدرس عشق می‌ورزم و او الگوی مبارزاتی من است، خداوند ترس و طمع را از ایشان دور ساخت.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: اگر ملتی گرفتار طمع و ترس شود شکست در انتظار آن ملت خواهد بود، مسؤولان به ویژه نمایندگان مجلس نه اهل ترس باشند و نه اهل طمع چرا که این دو صفت مایه ذلت جامعه می‌شود.

امام جمعه شهرری درخصوص امر واجب زکات، تصریح کرد: متاسفانه امروز زکات در جامعه مانند سایر امور دینی تا حدی فراموش شده است، زکات در قرآن کریم به همراه نماز ذکر شده و این امر نشان از اهمیت آن دارد.

وی افزود: اگر امر زکات به درستی انجام بپذیرد هیچ فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند روایت است که پس از ظهور امام عصر(عج) مردم به دنبال فقیری هستند تا زکات مالشان را پرداخت کنند ولی فقیری نمی‌یابند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به کمک‌های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور، گفت: کمک‌هایی که به مردم زلزله زده از سوی مردم، نظام جمهوری اسلامی، دولت، سپاه، کمیته امدام امام خمینی(ره) و جمعیت حلال احمر صورت گرفت جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله بار دیگر لبنان را نجات داد، خاطر نشان کرد: سید حسن نصرالله نخستین بار در جنگ 33 روزه و این بار در مقابل توطئه عربستان و آمریکا که قصد برپا کردن جنگ در لبنان را داشتند، ایستاد و لبنان را نجات داد و بیان کرد که ما استعفای سعد حریری را نمی‌پذیریم؛ امروز لبنان یک تنه در برابر آمریکا و عربستان ایستاده است./813/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات