۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۴۱۱۲۲
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

دشمن به دنبال ایجاد جنگ شیعه و سنی در امت اسلامی است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد دشمنی میان شیعیان و اهل سنت هشدار داد.
حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه‌های امروز نماز جمعه بر اهمیت وحدت داخلی لبنان در مواجهه با خطرها و تهدیدهای خارجی تاکید کرد.

شیخ الخطیب با بیان اهمیت توجه به آتش افروزی‌های برخی افراد در راستای لبیک گفتن به دخالت‌های بیگانگان در امور داخلی با هدف ایجاد فتنه میان مردم گفت: همکاری مثبت میان گروه‌های مختلف سیاسی راهکار مقابله با اینگونه پیام‌های تفرقه آمیز است.

وی با بیان نقش وحدت ملی در از دست رفتن فرصت برای افرادی که درصدد آسیب به امنیت و ثبات لبنان بودند، برون رفت سریع از وضعیت فعلی و نیز بازگشت نخست وزیر و کابینه به فعالیت‌های خود برای پایان دادن به مشکلات امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را خواستار شد.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان همچنین از نقش مقاومت در کنار ارتش و ملت لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی و بیرون راندن آنها از خاک لبنان و آزادسازی مرزهای شرقی از چنگال تروریسم در سال جاری تجلیل کرد.

شیخ علی الخطیب در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حادثه حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدی در مصر در جمعه گذشته خاطر نشان کرد: دشمن تلاش دارد تا میان شیعه و سنی آتش دشمنی بیفروزد. شیعه دشمن اهل سنت نیست همانگونه که اهل سنت دشمن شیعیان نیست.

وی افزود: مشکل کشورهایی مانند مصر، لیبی، تونس، یمن، عراق، سوریه و لبنان وجود شیعیان در این کشورها نیست. آیا مشکل فلسطین هم مرتبط با آیین تشیّع است؟ شیعه هراسی توهمی است که دشمنان حقیقی اسلام و دست نشانده‌هایشان در جهان اسلام مطرح ساختند.

این مقام مسؤول در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان ابراز امیدواری کرد که ولادت پیامبر اکرم(ص) آغاز بازگشت حکمت و درایت و تفکر به امت اسلامی و خروج از این وضعیت باشد. همه در برابر جان، مال و ناموس مسلمانان خصوصا مردم مظلوم یمن و بحرین مسؤولیم./981/ب901/ر

ارسال نظرات