۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۴۱۳۲۴
حجت الاسلام عیدی:

حوزه نباید در قبال مشکلات جامعه سکوت کند

حجت الاسلام عیدی از سکوت حوزه در قبال مسایل روز انتقاد کرد و گفت: حوزه آن جا که لازم است باید اظهار نظر کند و سکوت قابل قبول نیست.
حجت الاسلام مجتبی عیدی امام جمعه دمق

حجت الاسلام مجتبی عیدی امام جمعه دمق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به لزوم توجه به سخنان رهبری خاطر نشان کرد: بحث آتش به اختیار زمانی مطرح می شود که سربازان دست از کار کشیده اند و فرمانده صراحتا مطالبی را بیان می کند و شخصا وارده میدان می شود.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب را در زمینه آتش به اختیار نشان از کم کاری نیروهای انقلابی دانست و گفت: متاسفانه رهبر هنگامی که دیدند بسیاری از کارها جامه عمل به آنها پوشانده نمی شود شخصا وارد شدند و دستور آتش به اختیار را صادر کردند.

حجت الاسلام عیدی با انتقاد از عملکرد بعضی از مسؤولان تصریح کرد: هنگامی که حضرت آقا در مقابل دوست و دشمن این قضیه را بیان می کنند نشان از عملکرد ضعیفی دارد که در جامعه در حال انجام است.

وی مفهوم آتش به اختیار را انجام کار جهادی توصیف کرد و گفت: منظور رهبری آن است که مسؤولان از لاک محافظه کاری بیرون بیایند و تماشاچی مطلق نباشند.

امام جمعه دمق سازمان های فعال در بحث فرهنگی را منظور رهبر از این سخنان دانست و گفت: معنای صحبت حضرت آقا این است که عملکرد اداره ارشاد و سازمان های تبلیغات و صدا و سیما و حتی بعضی از حوزه های علمیه باب میل ایشان نیست و گاهی سبب یاس ایشان از این مراکز می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه نه تنها حوزه های علمیه بلکه خیلی از مراکز فرهنگی ما بعد از ارتحال امام خمینی(ره) نتوانستند آن طور که باید به وظایف خود عمل کنند و از اهداف اصلی خود دور شدند.

حجت الاسلام عیدی با اشاره به هجمه های دشمن در تمام زمینه ها بیان کرد: دشمن هنگامی که دفاعی را در مقابل خود مشاهده نمی کند با تمام توان شروع به ضربه زدن به اصول اعتقادی می کند و این وظیفه ما است که نباید میدان را خالی کنیم.

وی به بیانات رهبری اشاره کرد و گفت: دلیل فرمایش آقا مبنی بر اینکه حوزه باید انقلابی بماند نشان از نگرانی ایشان در این زمینه است و اگر فکری به حال این شرایط نشود احتمال آنکه به سرنوشت حوزه علمیه چند صد سال پیش نجف دچار شوند زیاد است.

امام جمعه دمق از سکوت حوزه ها در قبال مسایل روز انتقاد کرد و افزود: حوزه آن جا که لازم است باید اظهار نظر کند و سکوت آن ها قابل قبول نیست./۹۷۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات