۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۴۱۳۷۲
با شرکت طلاب و زوج های جوان؛

همایش پیوند آسمانی در بیرجند برگزار می شود

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی از برگزاری همایش پیوندهای آسمانی در استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مسؤولان استانی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه در سالن اجتماعات دانشکده حقوق دانشگاه آزاد بیرجند برگزار می شود.
جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام هادی جعفری، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه به عنوان یک سازمان رفاهی و فرهنگی در کشور فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه با دستور رهبر معظم انقلاب در سال 70 تاسیس شد، گفت: مباحث فرهنگی مدنظر این مرکز قرار دارد و مباحث فرهنگی خانواده های طلبه و روحانیان یکی از دغدغه های مرکز خدمات حوزه های علمیه استان است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه این مرکز مباحث فرهنگی همسر و فرزندان روحانیان را پیگیری می کند، افزود: همچنین دوره های آموزشی ویژه فرزندان و همسران طلبه ها با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: بسیاری از طلبه ها و روحانیان در بحث اقتصاد مقاومتی موفق و نمونه هستند و بسیاری از آن ها در راستای تحقق اقتصادمقاومتی گام برداشته و در پرورش طیور، بلدرچین و کبک فعال هستند. 

وی با اشاره به برگزاری همایش فرزندان ممتاز روحانیان طی سه سال گذشته در کشور، ادامه داد: در میان 64 فرزند ممتاز که در دانشگاه های مهم تهران در سال 92 مشغول به تحصیل بودند تعداد 42 نفر از آن ها فرزندان روحانیان بوده اند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این مدت نیز همایش معمرین ویژه روحانیان پیشکسوت برگزار شده که روحانیان پیشکسوت و خانواده های ان ها از این همایش استقبال بسیار خوبی کردند.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه همایش پیوندهای آسمانی ویژه طلاب مزدوج هر سال در استان برگزار می شود، اظهار کرد: ترویج و تسهیل کردن امر ازدواج جوانان یکی از اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: تعدادی از زوج های جوان در این همایش شرکت می کنند که این موضوع سبب می شود از برگزاری مراسم ازدواج خودداری کرده و بسیاری از هزینه ها کاهش پیدا می کند و بعد از این همایش زندگی مشترک خود را به طور رسمی آغاز می کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 97 نفر زوج جوان در این همایش حضور دارند، گفت: همایش پیوندهای آسمانی با حضور مسؤولان استانی روز سه شنبه 14 آذرماه در سالن اجتماعات دانشکده حقوق دانشگاه آزاد بیرجند برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه زوجین از جمله برنامه های جانبی این همایش است، عنوان کرد: زوج هایی که این همایش را به عنوان جشن اصلی ازدواج خود انتخاب کنند از سفر زیارتی مشهد مقدس بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه سرکشی از خانواده های مزدوجین یکی از برنامه های مهم حوزه های علمیه است، بیان کرد: برنامه های مرکز خدمات حوزه های علمیه شامل تمام طلاب اهل سنت و اهل تشیع و برادران و خواهران در استان می شود./880/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات