۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۹۳۲
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجس خبرگان رهبری:

موفقیت های مسلمانان در سایه وحدت بوده است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کجا موفقیتی نصیب مسلمانان شده در سایه وحدت بوده است و برعکس تفرقه و تفاق مسلمانان همواره موجب شکست و ناکامی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اینکه نام‌گذاری هفته وحدت یکی از یادگارهای امام راحل است، اظهار داشت: به یمن وجود میلاد پیامبر اسلام(ص) در این هفته علما و دانشمندان مذاهب مختلف اسلامی دور هم جمع شده و پیرامون مسائل مختلف جهان اسلام به تبادل و گفت‌وگو می‌پردازند که این از برکات ابتکار امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه امروزه باید وحدت به عنوان یک دغدغه مهم برای مسلمانان جهان مطرح باشد، افزود: هر کجا موفقیتی نصیب مسلمانان شده در سایه وحدت بوده است و برعکس تفرقه و تفاق مسلمانان همواره موجب شکست و ناکامی شده است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شکست نظامی داعش در سایه اتحاد اهل تسنن و شیعیان محقق شده است، خاطرنشان کرد: در عراق تشکیل نیروهای حشد‌الشعبی با حضور جوانان سنی و شیعه و در سوریه نیز گروه‌های بسیج مردمی از ادیان و مذاهب مختلف پیروزی در برابر داعش را رقم زدند.

وی تصریح کرد: دشمنان می دانند که شکست مسلمانان تنها در اختلاف است و تلاش  عربستان برای تشکیل حشد‌السنی در عراق در ادامه همان توطئه‌ ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در عراق و منطقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شبستری در ادامه نقش علمای جهان اسلام را در ایجاد همدلی و انسجام بین امت اسلامی بی‌نظیر خواند و خاطرنشان کرد: علمای اسلام به ویژه علمای اهل تسنن وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند تا با به نقد کشاندن تفکر تکفیری‌ها که ریشه در وهابیت دارد و تبیین اهداف تشکیل این گروه ها،  پیروان این مذهب را آگاه کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای تقویت وحدت بین مسلمانان باید تفکر وهابی‌ها را به نقد بکشانیم، تصریح کرد: این چه تفکری است که بدون هیچ دلیل و منطقی سایر مسلمانان را تکفیر کرده و خود را مجاز به ریختن خون آنان می‌کند و در راه اجرای نیت شوم خود نیز از انجام هر کار وحشیانه‌ای فروگذار نمی‌شود.

کارشناس مسائل دینی زندگی مسالمت‌آمیز مردم آذربایجان‌غربی از کرد و ترک، شیعه، اهل تسنن، آشوری و ارمنی و ... را مایه مباهات و افتخار برای مردم استان و الگویی برای سایر استان‌ها و کشورها دانست و افزود: این صفا و صمیمیت بین مردم آذربایجان‌غربی ریشه در همان سیاست‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت و اتحاد بین اقوام و مذاهب مختلف دارد که این اهداف به وسیله بنیانگذار کبیر انقلاب بنا نهاده شده و با رهنمودها و رهبری مقام معظم رهبری ادامه دارد./936/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات