۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۴۲۱۷۲
امام جمعه زرگرشهر:

دانشجویان پرچمدار مبارزه با استکبار هستند

امام جمعه زرگرشهر با تاکید بر حفظ روحیه استکبار ستیزی دانشجویان، گفت: دانشجویان سرمایه های مهم کشور هستند که باید با هوشیاری و آینده سنجی همچنان پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی باشند.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امشب در جمع دانشجویان فعال منطقه لاله آباد با گرامیداشت روز دانشجو، گفت: دانشجویان سرمایه های مهم کشور هستند و امید کشور برای ساخت و توسعه به این قشر مهم جوان با انگیزه است.

وی با تاکید بر تقویت معنویت در کنار تحصیل آن را لازمه رشد و پویایی دانست و تصریح کرد: دانشجویان باید با تکامل معنوی و حس مسؤولیت پذیری در کنار اهتمام ویژه برای علم آموزی، آینده کشور را برای توسعه ترسیم کنند.

استاد حوزه علمیه دانشجو را قشری پیشرو و عدالت خواه بیان کرد و اظهار داشت: دانشجویان مومن و انقلابی باید مطالبات رهبری را در حوزه های مختلف به ویژه عدالت طلبی فریاد بزنند و مسؤولان را وادار به پاسخگویی در مقابل میزان تحقق منویات رهبری کنند.

وی با بیان این مطلب  که دانشجو با حفظ استقلال خود، از مسؤولان مطالبات رهبری و انقلاب را پیگیری کند، تصریح کرد: نباید دانشجوی انقلابی و مومن خود را دستاویز حزب و گروه های سیاسی خارج از دانشگاه کند زیرا در آن صورت به جای یک نیروهای فعال مطالبه گرا به ابزار خواسته های گروه های سیاسی تبدیل می شود.

حجت الاسلام شیخی عزیزی توجه به اخلاق را یکی از نیازهای ضروری فعالیت های اجتماعی و سیاسی بیان کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) به عنوان پرچمدار اخلاق گرایی و توجه به خصوصیات اخلاقی مطرح است اما متاسفانه ما در حوزه اخلاق به ویژه در مسائل سیاسی و اجتماعی و وجدان کاری دچار ضعف های زیادی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات مهم دانشجویان از جامعه، رعایت اخلاق در همه شئون زندگی به ویژه از سوی مسؤولان باشد و این یک عزم جدی برای بهسازی و بازسازی اخلاقی در سطح جامعه را می طلبد.

امام جمعه زرگرشهر با اشاره به استکبار ستیزی دانشجویان به ویژه علیه استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: دانشجوی مومن ایرانی پرچمدار مبارزه با استکبار است زیرا همواره در تاریخ این کشور فعالیت های سیاسی دانشجویان با مبارزه با استکبار آمریکا گره خورد.

وی افزود: دانشجویان هم قبل از انقلاب با ایستادگی در مقابل آمریکا و در جریان ملی شدن صنعت نفت و تقدیم شهید در این مسیر و هم بعد از انقلاب با تسخیر جاسوسخانه آمریکا هیمنه این قدرت استکباری را شکستند.

حجت الاسلام شیخی عزیزی بر ادامه مسیر در راه آرمان های انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: دانشجوی انقلابی همچنان در خط مبارزه با آمریکا و نظام سلطه صهیونیستی است و هیچ گاه در این مسیر عقب نشینی نمی کند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات