۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۲۷۳۳
مفسر قرآن کریم:

نیکوکاران عالم با هدایت الهی به رستگاری دست پیدا می‌کنند

مفسر قرآن کریم گفت: بر اساس آیات قرآن کریم نیکوکاران عالم با هدایت الهی به رستگاری دست پیدا می‌کنند.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، آیت‌الله محمد محمدی‌ ری شهری شب گذشته در جلسه درس تفسیر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: برای سعادت در دنیا و آخرت عواملی وجود دارد که ایمان، احسان و تقوا از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه انسان‌های مومن و با تقوا به سعادت واقعی دست پیدا می‌کنند، عنوان کرد: در آیه 15 سوره حجرات بیان شده است مومنان واقعی بدون شک و تردید به قیامت و پیامبر الهی ایمان می‌آورند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: مومنان واقعی افزون بر ایمان به قیامت و پیامبر خداوند، اقامه نماز، انفاق با جان و مال خود برای رضای الهی جهاد می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهل یقین تنها به خداوند تکیه می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم نیکوکاران عالم با هدایت الهی به رستگاری دست پیدا می‌کنند چراکه آنان خالصانه و با تمام توان برای رضای الهی تلاش می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به صفات دیگری از نیکوکاران، بیان داشت: انسان‌های صالح و صبور هرگز در مقابل خداوند اهل لج‌بازی نیستند و وقتی متوجه اشتباهات خود شوند از آن بازگشت می‌کنند، ابوجهل به علت لج‌بازی مقابل حق ایستاد.

آیت ‌الله محمدی ری شهری ابراز کرد: هر عمل خیزی که برای رضای الهی باشد باید به خوبی و کامل انجام شود چراکه خداوند پاداش و ثواب هر عملی خیری را به تمام و کمال عطا می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان گفت: برای رسیدن به انسانیت همه ما باید از ائمه معصومین(ع) الگوگیری کنیم چراکه آنان قله‌های رفیع ایمان و انسانیت بودند./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات