۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۴۳۳۷۱
دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران خبر داد؛

افزایش دو برابری آثار برگزیده در جشنواره علامه حلی مازندران

دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران از دو برابر شدن آثار برگزیده جشنواره امسال خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۰ اثر به عنوان برگزیده جشنواره استانی علامه حلی تعیین شد که این تعداد امسال به دو برابر افزایش یافته است.
جشنواره دوم علامه حلی مازندران جشنواره دوم علامه حلی مازندران جشنواره دوم علامه حلی مازندران جشنواره دوم علامه حلی مازندران معاون پژوهشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره در بابل با اشاره به افزایش تعداد آثار ارائه دریافتی در دبیرخانه جشنواره علامه حلی نسبت به دوره نخست آن، گفت: در دومین جشنواره علامه حلی در مازندران یک هزار و ۵۹ اثر در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان نامه سطح سه از سوی طلاب مدارس علمیه مازندران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: از این تعداد 476 مقاله و اثر پژوهشی از سوی طلاب خواهر و 285 اثر از سوی طلاب برادر در سطح مدارس علمیه استان ارائه شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران به سیاست ارزیابی در هر مدرسه در این دوره از جشنواره پرداخت و تصریح کرد: ارزیابی اجمالی آثار در دومین دوره جشنواره علامه حلی مازندران، به مدیریت های مدارس علمیه واگذار شد و در مرحله بعدی آثار منتخب که شامل 500 اثر می شد، در دبیرخانه مرکزی جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره برای کار داوری از 43 استاد به مدت سه ماه برای امر داوری استفاده شد و هر یک از آثار دریافتی، از یک تا سه بار از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به دسته بندی صورت گرفته در خصوص آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، اظهار داشت: در این جشنواره 250 اثر سطح یک و 440 اثر سطح دو و یک سوم اثر نیز در خصوص مباحث اخلاقی بود.

وی یکی از فعالیت های دبیرخانه جشنواره را بررسی عملکرد مدارس علمیه مازندران و رتبه بندی آن ها در حوزه پژوهشی عنوان کرد و گفت: در این رتبه بندی ۳۵ مدرسه علمیه برادران و خواهران استان و شهرستان بابل مورد ارزیابی قرار گرفت.

دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران، افزود: در ارزیابی  رتبه ها، رتبه نخست باید ۲۰ امتیاز، برگزیده رتبه دوم ۱۵و برگزیده رتبه سوم ۱۰امتیاز را کسب می کرد که در این بین شایسته تقدیر نیز باید 5 امتیاز را به دست می آورد.

وی با اشاره به تعیین یک رابط در 50 مدرسه علمیه مازندران برای جشنواره علامه حلی، خاطرنشان کرد: دو دوره مجزا برای رابطان جشنواره در هر یک از مدارس علمیه مازندران براساس فرم تعریف شده و شیوه ارزیابی اجمالی برگزار شد تا نحوه دریافت و بررسی آثار بر اساس شیوه نامه جشنواره صورت گیرد.

حجت الاسلام فاضل به برگزاری دوره های متعدد شیوه پژوهش و مقاله نویسی از سوی دبیرخانه جشنواره علامه حلی در سطح مدارس علمیه مازندران، تصریح کرد: به اذعان مسؤولان و مدیران حوزه علمیه، یکی از عوامل رشد کیفی آثار جشنواره دوم نسبت به جشنواره نخست، حضور دبیر جشنواره در مدارس علمیه و آشنایی آن ها با نحوه پژوهش بود.

وی افزود: در بین آثار راه یافته به  دبیرخانه، ۵۸ اثر به مرحله داوری نهایی راه یافت و با ارزیابی مجدد در جلسه شورای علمی جشنواره، ۶ اثر به عنوان برگزیده رتبه یک، ۱۲ اثر به عنوان برگزیده رتبه دو و ۲۲ اثر به عنوان برگزیده رتبه سه انتخاب گردید و ۱۸ اثر هم شایسته تقدیر شناخته شد.

دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران از دو برابر شدن آثار برگزیده جشنواره امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته سی اثر برگزیده جشنواره استانی علامه حلی شد که این تعداد امسال دوبرابر شده است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات