۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۴۳۹۶۴
امام جمعه بابل:

وحدت حوزه و دانشگاه به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد

امام جمعه بابل وحدت حوزه و دانشگاه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه و دانشگاه طرح های مشترکی را در زمینه علوم انسانی، عرصه های اجتماعی و ارتباط های فکری داشته باشند تا حاصل این هم افزایی یک جهاد علمی با نگاه دینی شود.
امام جمعه بابل در دیدار نهاد رهبری دانشگاه امام جمعه بابل در دیدار نهاد رهبری دانشگاه امام جمعه بابل در دیدار نهاد رهبری دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نوشیروانی و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح، گفت: آیت الله شهید مفتح از مفاخر بزرگ حوزه علمیه بود که با حضور در عرصه دانشگاه پیام رسان بینش حوزه علمیه و علوم اسلامی در مرکز علمی دانشگاه شد.

وی شهید مفتح را سرمایه بزرگ موثر انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن با شناسایی دقیق خدمت موثر آیت الله مفتح در زمینه ایجاد یک پل بزرگ بین حوزه و دانشگاه، این سرمایه بزرگ را از ما گرفت تا این خدمت در مسیر انقلاب ادامه پیدا نکند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) به نامگذاری سالروز شهادت شهید مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و تاکید کرد: از آرزوهای بزرگ امام راحل پیوند دادن میان حوزه و دانشگاه به عنوان دو قشر موثر جامعه بود و همواره امام راحل قبل از انقلاب در بیانیه های خود دو قشر حوزوی و دانشگاهی را بیشتر از دیگران مورد خطاب قرار می داد.

وی تاکید کرد: در نگاه امام راحل حوزویان و دانشگاهیان مؤثرترین قشر در جامعه هستند که رسالت علم اندوزی و پیشرفت جامعه را بر عهده دارند و دشمن با ترفندهای مختلف درصدد جداسازی این دو قشر از یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نخستین گام را در وحدت میان حوزه  و دانشگاه برقراری ارتباط قلبی بیان کرد و افزود: برخی از افراد با حضور نزد علما و مراجع ضمن بدگویی نسبت به عناصر دانشگاهی آن ها را عامل وابسته به غرب و ایجاد کننده فساد در جامعه معرفی می کردند و در حضور دانشگاهیان به گونه ای بذر نفرت را از روحانیت و حوزه های علمی در دل آن ها می کاشتند تا این دو قشر دو مقابل یکدیگر قرار گیرند.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در مرحله نخست ایجاد ارتباط قلبی میان دو عنصر دانشگاهی و حوزوی است وروحانیت باید فعالان دانشگاه را عنصری موثر بداند و همینطور هم دانشگاهیان اذعان به جایگاه روحانیت کنند.

امام جمعه بابل وحدت حوزه و دانشگاه را به برکت انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: حوزه و دانشگاه طرح های مشترکی را در زمینه علوم انسانی، عرصه های اجتماعی و ارتباط های فکری داشته باشند تا حاصل این هم افزایی یک جهاد علمی با نگاه دینی شود.

وی پاسخ به نیازهای جامعه و طرح ریزی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را بر اساس شاخص های علمی از نیازهای همکاری مشترک حوزه و دانشگاه بیان کرد و ادامه داد: ما نیازمند تولید علم ماحصل همکاری مشترک میان حوزه و دانشگاه هستیم تا بر پایه یک مدل ویژه بر اساس بنیان های اسلام در عرصه های علمی جهانی عرض اندام کنیم./۱۳۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات