۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۴۴۰۲۰
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

اعتلای کشور درگرو وحدت و هم افزایی حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام تقی پور اعتلای کشور را در گرو وحدت و هم افزایی حوزه و دانشگاه بیان کرد و گفت: حوزه و دانشگاه دو مرکز برای ترقی و پیشرفت جامعه هستند که در صورت انحراف در آن ها یک جامعه به آلودگی و انحطاط کشیده می شود.
جلسه امام جمعه گتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امشب در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، در شهرگتاب، گفت: شهید مفتح روحانی آزاده منادی وحدت حوزه و دانشگاه در کشور بود که پرورش یافته حوزه علمیه بود و به عنوان یک روحانی انقلابی سنگر دانشگاه را به عنوان مرکز فعالیت های خود انتخاب کرد و پلی بین حوزه و دانشگاه شد.

وی افزود: حوزه و دانشگاه دو مرکز برای ترقی و پیشرفت جامعه هستند که در صورت انحراف در آن ها یک جامعه به آلودگی و انحطاط کشیده می شود.

امام جمعه گتاب یکی از دستاوردهای ارتباط و وحدت میان حوزه و دانشگاه را اسلامی کردن دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: اسلامی کردن دانشگاه به معنای رویکردی اعتقادی در تولید و آموزش علم برای رسیدن به سعادت و کسب رضای الهی است.

وی ادامه داد: دانشگاه اسلامی در کنار توجه به تحصیل، تهذیب را مورد توجه قرار می دهد تا یک متخصص متعهد از دانشگاه های ما تربیت شوند و این از آرزوی های امام راحل بود.

حجت الاسلام تقی پور نجات کشور را در گرو توجه به مراکز آموزشی کشور بیان و خاطرنشان کرد: دانشگاه و حوزه مرکز مهم تربیتی جامعه ما هستند که دشمنان با طراحی پیچیده و فتنه انگیزی در صدد جدایی این دو مرکز مهم هستند و باید در این زمینه  هوشیارانه عمل کنیم.

وی با بیان این مطلب که تکامل و پیشرفت همه جانبه کشور از دو مرکز دانشگاه و حوزه آغاز می شود، گفت: تحقق وحدت حوزه و دانشگاه در گرو شکل گیری حوزه متعهد و دانشگاه اسلامی است اما به رغم تلاش های زیاد برای وحدت حوزه و دانشگاه تا کنون این امر به صورت کامل و مورد رضایت مقام معظم رهبری محقق نشده است.

استاد حوزه و دانشگاه به گذشت حدود 4 دهه از عمر انقلاب اشاره کرد و افزود: اسلامی کردن همه امور در کشور از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی بود که شرط آن اسلامی کردن مرکز آموزشی کشور و تربیت افرادی کاملا با رویکرد اسلامی است اما متاسفانه تاکنون به صورت کامل به آن دست پیدا نکرده ایم.

وی تصریح کرد: به رغم برخی از کاستی ها در حوزه آموزش عالی و دانشگاهی، نیروهای متعهد و انقلابی و دانشمندانی مومن از مراکز آموزش عالی ما تربیت شدند و دانشگاه ها با دست یابی به علم و دانش پیشرفته، گامی بلند را برای انقلاب و نظام اسلامی برداشتند.

حجت الاسلام تقی پور یکی از نگرانی های جامعه ما را فرار مغزها عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از آمارها در خصوص فراز مغزهای تربیت شده دانشگاه ها و متخصصان از کشور مبالغه آمیز است اما این واقعیت به دو عنصر بی تفاوتی مسؤولان برای توجه به نخبگان با خدمت صادقانه و نیز پایین بودن تعهد خود فرد بر می گردد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان از حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها بر حوزه تراز انقلاب یعنی حوزه انقلابی تاکید فرمود و باید همه مسؤولان دغدغه های امام خامنه ای را در خصوص حوزه های علمیه رفع کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل به تلاش دشمنان برای رسوخ در مراکز آموزشی پرداخت و گفت: دشمنان همواره حساب ویژه ای را برای قشر تحصیل کرده به ویژه عناصر حوزه و دانشگاه برای فتنه انگیزی در کشور باز کرده اند؛ از این رو باید فرهیختگان با تبیین ابعاد فتنه برای این دو قشر مهم، مانع از غبارآلوده شده فضای کشور شوند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات