۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۴۴۱۵۵
مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه موضوعی مهم و استراتژیک برای نظام است

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران وحدت حوزه و دانشگاه را یک وحدت مهم و استراتژیک دانست و گفت: همگرایی در معرفت شناختی و رفع دغدغه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رهبر انقلاب یکی از نقطه مشترک ها فعالیت میان حوزه و دانشگاه است.
سید باقر حسینی کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقر حسینی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز در مراسمی به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه نوشیروانی بابل با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح، گفت: شهید آیت الله مفتح یارصدیق و ثابت قدم امام راحل بود که سنگر حوزه را با دانشگاه پیوند زد و آغازگر راه بزرگ و آرمانی انقلاب برای همگرایی میان و حوزه و دانشگاه شد.

وی افزود: شهید آیت الله مفتح سال ها شکنجه و مرارت های فراوانی را در راه مبارزه با رژیم طاغوت قبل از انقلاب تحمل کرد اما دست از مبارزه برنداشت و نقش روشنگرایانه ای را برای هدایت دانشجویان ایفا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه از شهید مفتح به عنوان فرزند حوزه نام برد و خاطرنشان کرد: ارتباط گرم، صمیمی و نزدیک شهید آیت الله مفتح با مجموعه دانشگاه موجب یک حرکت اسلام گرایانه در میان دانشگاه شد و ایشان با جسارت تمام روشنی بخش محفل جوانان برای روشنگری بود.

وی افزود: شهید  آیت الله مفتح روحانی خستگی ناپذیری بود که با خون خود، راه خود را امضا کرد و حقانیت مسیر خود را به اثبات رساند.

حجت الاسلام حسینی به دلایل اهمیت ارتباط و وحدت میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: هر نهادی که در طی مسیر خود بزرگتر، تاثیرگزارتر و ارزش بیشتری پیدا کند، خطرو آفت بیشتری متوجه آن می شود و باید برای حفاظت از آن نگهبانان و رسالت بانان هوشیارتری را به کار بست.

وی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه دو جایگاه بزرگ و تاثیرگذار و دو رسالت مشترک مهم دارند و باید بر این اساس رسالت بانان حوزه و دانشگاه این رسالت مهم را با زمان شناسی و بصیرت خود به شکلی دقیق به انجام برسانند.

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مازندران از حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز اقتدار نظام اسلامی یاد کرد و گفت: رسالت حوزه علمیه، همان رسالت انبیا الهی است و بر این اساس در طول تاریخ هر جای مسؤولان دینی درست عمل کردند آنجا اسلام قدرتمند جلوه گر شد.

وی افزود: رسالت انبیای الهی برای غفلت زدایی، بیدار گری، مبارزه با ظلم و فساد، ترویج و گسترش اخلاق و آزادی انسان ها از بند رذالت ها، شکوفایی عقل و ایجاد عدالت در جامعه بود و همان رسالت را در امتداد این مسیر حوزه های علمیه بر عهده دارد.

حجت الاسلام حسینی به اهمیت و جایگاه دانشگاه در ارتقای جامعه پرداخت و تصریح کرد: بنا به توصیه امام راحل و مقام معظم رهبری اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دست برود، همه چیز از دست خواهد رفت.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه بد و غیر اسلامی یک ملت را عقب می راند زیرا دانشگاه ضربان سنج حیات ملی ما است و باید بر این اساس ضربان اخلاق، پیشرفت، ادب و اخلاق یک ملت در دانشگاه  سنجیده شود.

استاد حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل دانشگاه را مرکز پرورش نیروهای ویژه و کاربلد کشور بیان کرد و ادامه داد: دانشگاه ها کانون اصلی علم و پژوهش هستند و در سطح جهانی منظومه علمی یک کشور از دانشگاه های آن کشور سنجیده می شود.

وی تاکید کرد: مسؤولان باید بدانند یک ملت برای سیادت، سروری علمی و اخلاقی نیازمند دانشگاه های تراز و برجسته با دو ویژگی علم و اخلاق است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر وحدت و همگرایی میان نخبگان حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: نخبگان حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر مسائل خود را حل کنند و به هم افزایی با یکدیگر بپردازند و به صورت جدی دو مساله اخلاق و علم را پیگیری کنند.

وی به تلاش دشمنان برای بر هم زدن وحدت میان حوزه و دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: دشمنان نظام برای برهم زدن رویکرد همگرایانه میان حوزه و دانشگاه، برنامه های گسترده ای را با استفاده از برخی از عناصر نفوذی و تعدادی از افراد جاهل و بی بصیرت به کار می بندند و باید دلسوزان میان این دو مرکز مهم هوشیارانه خط نفوذ را بشناسند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل وحدت حوزه و دانشگاه را یک وحدت مهم و استراتژیک دانست و گفت: همگرایی در معرفت شناختی و رفع دغدغه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مقام معظم رهبری یکی از نقطه اشتراک ها میان حوزه و دانشگاه است و باید اثر این هم افزایی را در گسترش و کارآمد نشان دادن اسلام در سطح جامعه و رساندن پیام انقلاب به جهان جست و جو کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با طرح پیشنهادی برای تبیین وحدت میان حوزه و دانشگاه، افزود: تاسیس دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه تحت اشراف امام جمعه بابل می تواند اندیشمندان حوزه و دانشگاه را در کنار یکدیگر قرار دهد تا طرح های مشترکی را در مسائل مختلف ارائه دهند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات