۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۵۴۴۱۹۰
حجت الاسلام احمدی:

حضور طلاب در موسم اربعین خنثی کننده توطئه گروه های انحرافی است

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به فعالیت گروه های انحرافی علیه موسم اربعین گفت: برخی دنبال استفاده از این ظرفیت علیه شیعه هستند اما حضور روحانیت خنثی کننده این توطئه ها است.
دکتر احمدی رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید احمدی مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین شب گذشته در همایش تقدیر و تجلیل از مبلغان جهادی اربعین که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: با همت و تدبیر تشکل تبلیغ، حوزه علمیه و دفتر تبلیغات امسال افتخار حضور پرشور روحانیت را در موسم اربعین داشتیم.

وی افزود: قطعا اساس حرکت بزرگ اربعین از سوی علما بوده و استمرار و صیانت آن به اهتمام روحانیت وابسته است؛ حماسه و اقتدار معنوی بزرگی برای امت اسلام به همت علما در ایام اربعین حسینی صورت گرفت.

حجت الاسلام احمدی تأکید کرد: تجربه نشان می دهد که همه حرکت هایی که می تواند به امت اسلامی کمک کند با حضور روحانیت بوده است، با حضور روحانیت بسیجی بسیاری از نگرانی ها برطرف و حرکت های فرهنگی خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: نفس حضور روحانیت بسیار مهم است و تشخیص به موقع و استفاده از فرصت ها برکات بسیاری داشته و مورد رضایت مراجع و بررگان بوده است، از این رو خود حضور رو حانیت در کنار مردم بسیار تأثیر داشته است.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین  با بیان این که امسال بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی در اربعین حضور پیدا کردند، ابراز داشت: موسم اربعین فرصتی عالی و بی بدیل است که باید از آن نهایت استفاده را انجام داد.

وی عنوان کرد: حضور روحانیان در بین مردم زائر بسیار ضروری بود و حضور طلاب سبب تحرک بیشتر حوزه نجف شد و این حوزه روحانیون را ساماندهی و اعزام کرد، حوزه نجف و روحانیان ایرانی برنامه های فرهنگی و تبلیغی بسیاری برگزار کردند و مرجعیت نجف نیز از روحانیت به ویژه روحانیان ایرانی تقدیر کرد.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اکثر زائران اربعین جوان بوده و مردم از فضای معنوی کار راضی بودند، شبکه های اجتماعی مردم ‌را به نحوی گرفتار کرده بودند اما مردم در فضایی جدای از سیطره این شبکه ها، قومیت و دعواهای سیاسی و جناحی در اربعین حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین 700 مراسم برگزار شد و خوشبختانه موردی برای شکایت نداشتیم، برخی در کمین هستند که از این فضا سوء استفاده کنند، گروه های انحرافی در این زمینه وجود دارند که دنبال استفاده از این ظرفیت علیه شیعه هستند اما حضور روحانیت خنثی کننده این توطئه ها است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات