۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۴۴۳۸۵
حجت الاسلام منتظری:

دشمن با حرکت های حساب شده و دقیق به دنبال نفوذ در حوزه است

دادستان کل کشور با بیان این که آسیب های جدی متوجه روحانیت است، گفت: حرکت های حساب شده و با برنامه ریزی دقیق در اتاق های فکر برای نفوذ به حوزه وجود دارد.
حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) گفت: در روایات آمده که علمای شیعه مرزبانان و پاسداران اعتقادات و عقاید مردم هستند که نباید اجازه نفوذ شیاطین را بدهند.

وی افزود: حوزویان در سنگر دفاع از ارزش های دین و منافع مردم نشسته اند که با کلام، اندیشه و قلم خود و با تربیت طلاب جلوی شیاطین را می گیرند؛ حوزه به عنوان مجموعه عظیم و مهم و باید صیانت درونی و بیرونی شود.

رییس کل دادگاه ویژه روحانیت با بیان این که صیانت از روحانیت همواره مورد توجه حضرت امام بود، اظهار داشت: به دلیل همین دغدغه مجموعه دادگاه ویژه را تأسیس فرمودند تا صیانت از روحانیت صورت گیرد.

وی ادامه داد: دادگاه ویژه در مقام دفاع بی جهت از جایگاه روحانیت نیست، برخی تبلیغ نادرست می کنند که دادگاه ویژه برای نادیده گرفتن جرایم برخی روحانیان است، در حالی که چنین نیست بلکه برخوردها نشان می دهد بر اساس موازین شرعی و قانونی به صورت جدی رسیدگی می شود.

حجت الاسلام منتظری  ابراز داشت: سعی دادگاه ویژه این است که مسائل تبدیل به پرونده قضایی نشده و در مرحله صلح و سازش برطرف شود، به دنبال این نیستیم که برای افراد پرونده قضایی تشکیل دهیم بلکه سعی داریم که با صلح حل شود.

وی عنوان کرد:  آرا و احکام به صورت خصوصی به افراد و وکلای آن ها داده می شود، سعی ما بر این است که تمام موازین شرعی و قانونی رعایت شود بنابراین برخی ادعاهای نادرست صحت ندارد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: هدف اصلی دادگاه ویژه روحانیت صیانت از عزت و حیثیت روحانیت است، انتظار ما از حوزه این است که تعامل همکاری و هم افزایی داشته باشد، دادگاه ویژه و مدیریت به تنهایی نمی توانند به مطلوب برسند بنابراین باید تعاملات لازم وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: دادگاه ویژه روحانیت زیر نظر مستقیم خود رهبری است، حوزه علمیه و روحانیت از ابتدا تا کنون استقلال خود را حفظ کرده که بزرگترین سرمایه است از این رو امام و رهبری تأکید دارند که در رسیدگی به مسائل روحانیت این استقلال حفظ شود.

حجت الاسلام منتظری با بیان این که حوزه باید خود را از درون صیانت کند، گفت: از بیرون آسیب های جدی متوجه جامعه روحانیت و حوزه است، حرکت های حساب شده و با برنامه ریزی دقیق در اتاق های فکر دشمن برای نفوذ به روحانیت وجود دارد.

وی افزود: یکی از خطراتی که امروز روحانیت را مورد تهاجم جدی قرار می دهد افکار و اندیشه های انحرافی است، حوزه علمیه قم باید با جریانات انحرافی مقابله کند و این مبارزه باید فکری و علمی باشد، یکی از مسائلی که جامعه و حوزه را به صورت جدی مورد هجمه قرار می دهد مسأله فضای مجازی است، برخی از مسائل در این فضا طلاب جوان را تهدید می کند.

دادستان کل کشور با اشاره به مخاطرات فضای مجازی اظهار داشت: انتظار ما از دولتمردان و مسؤولان و کسانی که مسؤولیت مستقیم دارند این است که به فکر این موضوع باشند، بر اساس فرمایش رهبر انقلاب باید از فناوری روز نهایت استفاده را انجام داد اما باید مدیریت شود و متأسفانه کسانی که باید ایفای نقش کنند توجه ندارند.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور در همایش حقوق شهروندی درباره بستن شبکه های اجتماعی ادامه داد: هیچکس به ویژه در قوه قضائیه قائل به بستن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیست چرا برخی مغالطه می کنند؟، از این فضا باید استفاده شود اما با مدیریت باشد، به دنبال بستن نیستیم و این کار را معقول نمی دانیم.

حجت الاسلام منتظری با رد سخنان رییس جمهور درباره بستن شبکه های اجتماعی ابراز داشت: ما می گوییم که بزرگراه باید مدیریت شود اما آیا اجازه داد می شود که در این بزرگراه بدون مدیریت و قانون حرکت شود، قائل به شفافیت هستیم و می گوییم خودروی بی پلاک نباید وارد این بزرگراه شود.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید توجه داشته باشند که نباید اجازه داد که در فضای مجازی به عنوان مسأله ای اثرگذار افراد و شبکه های نامعلوم و ریشه دار در استکبار ورود پیدا کنند، باید به شبکه ها هویت بخشیده شود، قطعا در این جهت حرکت خواهیم کرد و انتظار تعامل درست از دولتمردان داریم./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات