۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۴۴۴۶۰

بحران‌سازی آمریکا در خاورمیانه برای حفظ نفوذ و دخالت‌های خود

به اعتقاد کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل، آمریکایی‌ها و صهیونیست­‌ها بر اساس معماری‌ خود در غرب آسیا تلاش می­‌کنند فضای این منطقه را امنیتی نگه دارند.
حمایت آمریکا از داعش در افغانستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «مراد عنادی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی در خصوص استراتژی واشنگتن در غرب آسیا و گزینه­‌هایی که پس از شکست داعش دنبال می­‌کند، با اشاره به اینکه آمریکا با حفظ فضای امنیتی در منطقه به دنبال تداوم دخالت­‌های خود است، بیان داشت: آمریکایی­‌ها تلاش می­‌کنند گروه­‌های جدیدی از تروریست­‌ها را به وجود آورند.

وی با توجه به استراتژی واشنگتن و صهیونیست­‌ها در منطقه غرب آسیا گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بر اساس معماری‌ خود در غرب آسیا تلاش می­‌کنند فضای این منطقه را امنیتی نگه دارند. عربستان سعودی نیز در زمین آن‌ها بازی می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اهدافی که غربی­‌ها از طرح­‌های خود دنبال می­‌کنند، اشاره داشت: آن­ها تلاش می­‌کنند هم فضا را برای دخالت­‌های خود حفظ کنند و هم بتوانند تسلیحات خود را به کشورهایی چون عربستان، امارات و بحرین بفروشند.

وی با اشاره به تاکتیک­‌هایی که واشنگتن و رژیم صهیونیستی در منطقه به کار می­‌برند، تأکید داشت: آمریکایی­‌ها و صهیونیست­‌ها به صورت تاکتیکی نیز دست به اقدام می­‌زنند. واشنگتن تعدادی از نیروهای داعشی‌ را از رقه جابجا کرده است و حتماً در عملیات تروریستی و ایجاد رعب و وحشت در منطقه از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

عنادی با توجه به احتمال سرمایه­ گذاری آمریکایی­‌ها بر گروه­‌های جدید تروریستی به دنبال شکست داعش گفت: آن­ها به دنبال طراحی نسل جدیدی از تروریست­‌ها خواهند بود و گروه‌های دیگری را به وجود خواهند آورد. همان‌طور که بعد از نابودی القاعده، گروه­های تروریستی چون داعش، جبهه النصره، احرار الشام و بوکو حرام را به وجود آوردند.

وی با تأکید بر تلاش واشنگتن برای تداوم بحران و ناامنی در منطقه اشاره داشت: به نظر می‌رسد آمریکایی­‌ها این پروژه را در فازهای بعدی نیز ادامه خواهند داد تا فضای منطقه را همچنان امنیتی نگه دارند و خود را به عنوان پرچم‌دار مبارزه با تروریست‌ها معرفی کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نتایج حفظ فضای امنیتی در منطقه مطرح کرد: آمریکایی­‌ها با این اقدام خود زمینه فروش تسلیحات را فراهم می‌کنند و از قدرتمندی و یکپارچگی دنیای اسلام جلوگیری به عمل می‌آورند. شعارهای ایران هراسی و شیعه هراسی نیز در مجموعه برنامه­‌های آن­ها دنبال می­‌شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم
 

ارسال نظرات