۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۴۴۵۵۶
شیخ نعیم قاسم مطرح کرد؛

اموال عربستان جزئی از نقشه آمریکا علیه قدس است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که جزئی از نقشه آمریکا علیه قدس به وسیله اموال عربستان اداره می شود.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشست سیاسی که از سوی این حزب با عنوان «قدس پایتخت ادیان آسمانی» برگزار شد، گفت: رژیم صهیونیستی نه فقط برای فلسطین بلکه خطری واقعی در سطح منطقه و جهان است و می خواهد به وسیله فلسطین بر همه منطقه تسلط یابد. بهترین دلیل برای این ادعا نیز تلاش برای گسترش جغرافیایی از سال 1967 با اشغال چندین کشور عربی به شمار می آید.

وی افزود: این رژیم که توان اشغال بیشتر را نداشت به جای اشغال جغرافیایی به اشغال سیاسی و فرهنگی و تثبیت موقعیت خود در منطقه پرداخت و به فتنه و جنگ روی آورد تا منطقه سرنگون شده و این رژیم به جای تسلط نظامی که هزینه‌بر و سخت است به تسلط سیاسی برسد.

رژیم صهیونیستی پشت پرده همه مشکلات منطقه است

این روحانی لبنانی از رژیم صهیونیستی به عنوان پشت پرده همه مشکلات منطقه یاد کرد و اظهار داشت: اشغال عراق از سوی آمریکا با هدف تضعیف این کشور در منطقه رخ داد. آمریکا در برخی کشورهای عربی دخالت کرده و مشکلاتی را با عنوان «بهار عربی» به وجود آورد که منطقه جدیدی به وجود آید. سپس نوبت به سوریه رسید تا آماج حملات تکفیری ها به عنوان ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی باشیم.

شیخ نعیم قاسم طرح صلح را زمینه ساز پذیرش رسمی دولت صهیونیستی دانست و تأکید کرد: آنان می خواستند نیرنگ کرده و افکار عمومی را فریب دهند تا دولت صهیونیستی به رسمیت شناخته شده و تنها اسمی از فلسطین باقی بماند. در میز مذاکره یک گروه صهیونیستی حضور دارد که همه چیز در اختیار دارد و در سوی دیگر نیز فلسطینی حضور دارد که هیچ قدرتی در دست ندارد.

ناکامی در عادی سازی روابط صهیونیستی با ملت های عربی

وی با اشاره به بی نتیجه بودن مذاکرات طولانی صورت گرفته ادامه داد: آمریکایی ها امیدوار بودند فلسطینیان تحت تاثیر فشارها قرار گرفته و سرزمین خود را به فراموشی بسپارند اما با مقاومت و انتفاضه نسل جدید فلسطینی مواجه شدند که عشق به سرزمین و ایمان به مقدسات را از کودکی فراگرفته اند.

معاون دبیرکل حزب الله از دستاوردهای مقاومت به عنوان عامل شگفتی رژیم صهیونیستی یاد کرد و گفت: رژیم صهیونیستی معاهده های مختلفی نظیر کمپ دیوید را امضا کرد اما هیچگاه نتوانست عادی سازی روابط با ملت مصر و اردن را محقق سازد. این در حالی است که عربستان به شدت تلاش کرد عادی سازی را به وسیله پول نفت گسترش دهد.

وی افزود: پس از شکست این توطئه ها نوبت به قدس رسید تا هویت و اصالت آن گرفته شود و بر این اساس شاهد تجاوز ترامپ به قدس بودیم که مطمئنا در چارچوب این نقشه قرار دارد.

ویژگی های معاهده قرن علیه قدس

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان ساخت: این نقشه که به معاهده قرن شهرت یافت از 4 ویژگی تشکیل شده است؛ اولا قدس متعلق به اسرائیل قلمداد می شود، ثانیا عربستان پولی را در اختیار آوارگان فلسطینی سراسر جهان می پردازد و از آنان تعهد می گیرد که هیچگاه به فلسطین بازنخواهند گشت که امارات نیز در این مساله همکاری می کند، ثالثا زمین ضفه که شهرک های صهیونیستی در آن ساخته شده است کاملا در اختیار صهیونیست ها قرار گرفته و بخشی از صحرای سینا در نزدیکی غزه به فلسطینیان تعلق می گیرد و رابعا فلسطین به سرزمینی بدون ارتش و دفاع مبدل شده که زیر نظر بین المللی اداره می شود.

وی تأکید کرد که اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سبب آشکار شدن ماهیت مخفی آمریکا شد و فلسطینیان فهمیدند اعراب نفت چگونه مساله فلسطین را به فروش می رسانند.

تهدیدهای آمریکا نشان دهنده ضعف است

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اعتراضهای جهانی به این تصمیم ترامپ افزود: 14 کشور از 15 کشور در شورای امنیت با این تصمیم مخالفت کردند که با وتوی آمریکا مواجه شد، سپس 128 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت خود را با اقدام آمریکا اعلام می کنند تا ضربه محکمی بر ترامپ وارد شود.

عضو ارشد مقاومت تهدیدهای صورت گرفته از سوی آمریکا را نشان دهنده ضعف دانست و تصریح کرد: هم اکنون آمریکا در یک سمت و جهانیان در سمت دیگر قرار گرفته اند و این مساله نشان دهنده حماقت ترامپ است. اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نمی تواند واقعیتی را تغییر دهد چرا که قدس متعلق به فلسطینیان است.

محور مقاومت به رهبری ایران به پیروزی رسید

وی ادامه داد: آمریکا که پس از فروپاشی شوروی، رهبری جهان را در اختیار گرفته بود نتوانست مشروعیت را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد و هم اکنون که آمریکا بسیار ضعیف تر از دوران گذشته بوده و از مشکلات داخلی رنج می برد مطمئنا نمی تواند به ریاست ترامپ به اهداف خود دست یابد.

این روحانی لبنانی با تأکید بر اینکه قدس یک مساله فلسطینی و عربی و اسلامی و انسانی است، گفت: موفقیت حزب الله در آزادی لبنان در سال 2000 و پایداری غزه در سه جنگ و تجربه محور مقاومت به رهبری ایران در شکست تروریسم تکفیری در عراق و سوریه و ضربه خوردن به پروژه صهیونیستی بر ناتوانی آمریکا در اجرای نقشه های خود دلالت دارد./980/ب901/د

ارسال نظرات