۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۴۴۸۴۷
آیت الله مقتدایی:

حضور طلاب در منصب قضا ضرورتی انکار ناشدنی است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حضور موفق آمیز روحانیان در ارتقای سلامت قضایی تأکید کرد که امروز حضور طلاب در منصب قضا ضرورتی انکار ناشدنی است.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عصر امروز در جمع طلاب کارآموز قضایی در مجتمع آموزش قوه قضاییه استان قم، با تأکید بر این که داوطلبان منصب قضا باید خودشان را با شرایط موجود تطبیق بدهند، اظهار داشت: امروز حضور طلاب در این عرصه بسیار لازم و ضروری است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: قضاوت منصبی است که از طرف خدا به پیامبر و اهل بیت(ع) و فقهای جامع الشرایط واگذار شده و به فرموده امام راحل  در دست طلاب مبانی این امر وجود دارد.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که قضات همیشه در معرض خطر هستند، ابراز داشت: خطری که آنها را تهدید می کند این است که نکند حکمی بدهند که غیر خواست خدا و خلاف حق باشد، به همین دلیل است که در روایت داریم قاضی حتی باید نسبت به نگاه کردن به طرفین دعوا نیز مساوات را رعایت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: همواره مسؤولان قوه قضاییه تأکید داشته اند که قضات روحانی هم در ارتقاء کیفیت منصب قضا و هم در سلامت قضایی موفق تر بوده اند، بنابراین حضور روحانیان قوی در این منصب ضرورتی غیر قابل انکار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دستگاه قضایی از هر نظر مورد طمع واقع می شود، خاطرنشان کرد: باید با توکل بر خدا از این خطرات عبور کنید و این را بدانید که کار شما یعنی حل اختلاف بین دو نفر بسیار ارزشمند بوده و دارای نتایج اخروی فراوان است./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات