۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۴۵۱۷۱

توضیح سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه درباره نشست خبری اخیر خود

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی با ابراز گلایه از برداشت‌های نادرست برخی رسانه‌ها و افراد از سخنان مطرح شده در نشست خبری اخیر خود درباره کتابخانه مسجد اعظم قم، توضیحاتی ارائه کرد.
رفعتی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی، سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه، پیرامون بازتاب نشست خیر اخیر خود، با ابراز گلایه از برداشت‌های نادرست برخی از رسانه‌ها و افراد، مطالبی در اینباره بیان کرد.

توضیح سخنگوی مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور بدین شرح است؛

 

قابل توجه خبرگزاری‌ها،مطبوعات و دیگر رسانه ها؛

ضمن تشکر از بازتاب مناسب نشست خبری اینجانب درخصوص شفاف سازی کامل بودجههای حوزوی بوده و اینکه مراجع معظم تقلید حفظهم الله و اساتید محترم سطوح عالی و آزاد حوزه و طلاب عزیز سطوح از این محل بهرهمند نمیشوند، ولی در زمان اعلام بودجهها این طبقه گرامی مورد هجوم هستند.

 باید باستحضار برسانم؛

بودجه کمکی دولت را مراجع معظم تقلید دریافت نمینمایند و در خصوص کتابخانهها به ویژه کتابخانه مسجد اعظم برخی رسانهها و بتبع برخی افراد طور دیگری برداشت کردند، از این رو لازم به توضیح است:

امر بازسازی کتابخانه مسجداعظم در جریان طرح توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد.

بازسازی کتابخانه مسجداعظم بر اساس تقاضای مسؤولین محترم مرتبط با طرح توسعه اطراف حرم مطهر اعم از تولیت وقت آستان مقدس، وزیر وقت کشور، استاندار وقت قم، وزارت مسکن و بنیاد مسکن کشور از آیتالله علوی بروجردی شکل گرفت.

که در مقابل تخریب ساختمان سابق کتابخانه(موقوفه) مسجداعظم و ضلع غربی مسجد برای ایجاد نمای مناسب در طرح توسعه و نیز بهینهسازی مسیر تردد توسط مسؤولین امر، انجام شد و بودجهای از حوزه علمیه قم در این خصوص نشد و از محل بودجه توسعه اطراف حرم مطهر بوده است و آیتالله علوی چون معتقد هستند که در برنامههای طرح توسعه حرم و اطراف آن و برنامههای آستان مقدس نباید اخلال ایجاد شود موافقت فرمودند.

البته مسؤولین برای ساختن و جایگزینی کتابخانه، آمادگی داشتند با اختصاص زمینی در نقطهای دیگر از شهر اقدام کنند که حضرت آیتالله علوی فرمودند که داخل محدوده مسجد اقدام به ساخت شود.

لازم بذکراست؛ پس از ساخت و تکمیل و تحویل کتابخانه جدید از سوی دولت وقت پیشنهاد شد که  همانند بسیاری از مراکز علمی و دینی برای مسجداعظم و کتابخانه و مجموعه علمی مرتبط با مرحوم حضرت آیتالله العظمی بروجردی هم ردیف بودجهای تخصیص بدهند که این مهم نیز علیرغم نیاز شدید و ضرورت، به دلیل اینکه مجموعه از اشراف حوزه علمیه خارج نشده و به دولت وابسته نباشد، با مخالفت حضرت آیتالله علوی مواجه شد.

 تاکید میگردد که هزینههای تعمیر و نگهداری و عمرانی مسجد از محل کمکهای مردم مؤمن و خیرین عزیز تأمین و پرداخت میگردد./878/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات