۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۴۵۱۷۶
رییس انجمن عکاسان انقلاب مطرح کرد؛

نقش توسعه هنر اسلامی در شکوفایی هیأت‌های دینی

میرهاشمی با بیان اینکه باید میان هنر اسلامی و هیأت های مذهبی ارتباط برقرار شود، گفت: این ارتباط می تواند هم به توسعه هنر اسلامی و هم به شکوفایی بیشتر هیأت ها منجر شود.
سیدعباس میرهاشمی رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدعباس میرهاشمی در گردهمایی هنرمندان هیأتی که امروز به مناسبت اختتامیه «ششمین سوگواره های عاشورایی هیأت» در سالن کوثر مجتمع ولایت قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت ریشه شناسی جریان عاشورای حسینی گفت: ورود به عرصه سوگواره عاشورایی مبتنی بر ریشه شناسی عاشورایی است.

رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: اگر فردی بدون ریشه شناسی عاشورا به عرصه هنر عاشورایی وارد شود به یقین با مشکلات جدی مواجه خواهد شد؛ به بیان دیگر می توان گفت هنر عاشورایی بدون ریشه شناسی این جریان عظیم، هنر نیست.

وی افزود: اگر هنرمند، ریشه شناسی داشته باشند هنرشان بیانگر حقایق خواهد بود.

میرهاشمی با بیان اینکه باید میان هنر اسلامی و هیأت ها ارتباط برقرار شود، عنوان کرد: این ارتباط می تواند هم به توسعه هنر اسلامی و هم به شکوفایی بیشتر هیأت ها منجر شود.

رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه آثار هنری باید عمیق باشد، ابراز داشت: اثرهایی که از عمق بیشتری برخوردار باشند، مخاطبان بیشتری را هم جذب خواهند کرد.

وی در پایان یادآور شد: در عرصه هنر باید نسبت به کودکان و نوجوانان توجه بیشتری شود، زیرا آینده جامعه به نوع تربیت فرزندان امروزی بستگی دارد./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات