۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۴۵۵۳۸
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه:

ولایتمداری مهمترین عامل برای آمادگی در برابر فتنه ها است

سردار آسودی با بیان این که ولایتمداری مهمترین عنصر برای آمادگی در برابر فتنه ها است، گفت: امام خامنه ای با درایت بالای خود فضای فتنه ۸۸ را به گونه ای مدیریت کرد تا با فرونشستن فضای غبارآلود فتنه، فریب خوردگان در این فتنه از این عنصر جدا شوند و در نهایت حماسه بزرگ و تاریخی ۹ دی رقم بخورد.
مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل مراسم ۹ دی در حوزه امام حسین بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی شب گذشته با حضور طلاب، روحانیان و فعالان سیاسی مذهبی شهرستان بابل در مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت این مدرسه  و امام جمعه گتاب به اشاره به ویژگی های فتنه، گفت: هدف فتنه انگیزان از راه اندازی فتنه، غبارآلوده کردن فضا و آمیختن حق با باطل است تا حق از باطل در این فضای ملتهب به راحتی شناخته نشود.

وی به بیان برخی از فتنه های دوران صدر اسلام به ویژه در زمان امیرمومنان(ع)  پرداخت و تصریح کرد: در میان عناصر فتنه چهره هایی به ظاهر متدین و مومن با پیشانی های پینه بسته از سجده های طولانی دیده می شدند و برخی از سران و خواص هم در زمره سران فتنه قرار گرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه حیران شدن مردم را از ویژگی های دوران فتنه بیان کرد و اظهار داشت: آنچه که موجب نجات مردم از دام فتنه و مانع اصلی سقوط آن ها می شود داشتن سلاحی قدرتمند مانند بصیرت و تبعیت از ولایت الهی است.

وی به روایتی از امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه در خصوص نوع رفتار مردم در زمان فتنه پرداخت و خاطرنشان کرد: مومن در زمان فتنه ها چنان هوشیارانه عمل می کند که مانع از سواری خوردن برخی از عناصر منافق و نفوذی دشمن از این وضعیت می شود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که نباید در زمان فتنه اقدامی شتابزده را انجام داد، افزود: طراحی دشمن برای یارگیری از عناصر خودی و پیش بردن اهداف به دنبال هیجانی کردن فضا است تا افراد انقلابی رفتاری شتابزده داشته باشند و مردم در مقابل هم صف آرایی کنند.

وی با اشاره به رفتار امیرمومنان(ع) در زمان فتنه جمل، گفت: امیرمومنان(ع) بر اساس بصیرت بالای خود در فتنه جمل به صحبت خیرخواهانه با زبیر پرداخت اما به دلیل رفتارهای تند طلحه با او صحبت نکرد و این یک درس عملی برای مومنان و نیروهای انقلابی است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) بابل پیروی از ولایت فقیه را نجات بخش در زمان فتنه ها بیان کرد و ادامه داد: دشمنان در زمان فتنه درصدد فاصله افتادن میان ولایت و مردم و تفرقه افکنی میان نیروهای انقلابی هستند تا مردم خط و خطوط سیاسی خود را از رهبر جامعه نگیرند.

سردار محمدعلی آسودی، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز در این مراسم بصیرت افزایی را وظیفه مهم عناصر انقلابی کشور بیان کرد و گفت: نشست های روشنگرایانه امروز نیاز مهم جامعه ما است تا گره های ذهنی و شبهه هایی که دشمن از طریق رسانه ها و عناصر نفوذی خود در سطح جامعه پراکنده می کند، باز شود.

وی عنصر ولایتمداری را مهمترین ویژگی برای آمادگی در برابر فتنه ها دانست و تصریح کرد: ولایتمداری مهمترین عنصر پیش برنده و سلامت بخش در برابر فتنه ها و توطئه های دشمنان است و امروز حزب الله لبنان با داشتن این ابزار مهم، روحیه و آمادگی بالایی را در برابر تهدیدهایی عناصر صهیونیستی و مزدوران استکباری دارد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت دشمن در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه علیه نظام اسلامی در حال شلیک گلوله های خود علیه اسلام و انقلاب اسلامی است و ما موظف به برخورد هوشمندانه و قاطع توام با آمادگی کامل در برابر این تهدیدها هستیم.

وی به مدیریت مقام معظم رهبری در فتنه 88 پرداخت و خاطرنشان کرد: امام خامنه ای با هوشمندی و درایت بسیار بالا فضای فتنه 88 را به گونه ای مدیریت کرد تا با فرونشستن فضای غبارآلود فتنه 88، کم کم فریب خوردگان در این فتنه از این عنصر جدا شوند و در نهایت مردم حماسه بزرگ و تاریخی 9 دی را رقم بزنند.

سردار آسودی با بیان لزوم دقت و هوشیاری در برابر فتنه های جدید، گفت: انقلاب اسلامی با هدایت های پیامبرگونه مقام معظم رهبری و حضور مردم مومن و انقلابی راه خود را تا ظهور امام عصر(عج) ادامه خواهد داد و باید در این مسیر سخت از خطر باکی نداشت.

وی ادامه داد: علت اصلی راه اندازی فتنه ۸۸ براندازی نظام و ولایت فقیه بود و دشمنان به دنبال جمهوریت دلخواه خود بدون عنصر اسلامیت هستند زیرا عامل موفقیت 4 دهه انقلاب را پیوند جمهوریت با اسلامیت می دانند./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات