۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۴۵۶۷۰
حجت الاسلام ظهیری:

قرآن کریم شرک را بزرگ‌ترین ظلم بشر می داند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کریم از شرک به این دلیل که انسان در حق خدا به عنوان عالی ترین هستی بخش عالم کائنات ظلم کرده است به عنوان بزرگ‌ترین ظلم یاد می کند.
بندگی خداوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ظهیری، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر گسترده بودن دامنه حق و حقیقت، گفت: امام علی(ع) در ادامه حدیث می فرمایند که با وجود گسترده بودن دامنه حق و حقیقت، حق و حقیقت در عمل بسیار ضیق است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به صاحبان حق و حقیقت افزود: حقی که از دیگران بر گردن انسان می آید بسته به جایگاه و مقام و موقعیت صاحب حق متفاوت است.

وی افزود: خداوند برترین و بزرگترین صاحب حق در عالم هستی است و کسی نمی تواند به بهانه لطف و رحمت، حق الهی را ضایع کند و بزرگترین حقی که خداوند به عنوان خالق بر ذمه بندگان دارد این است که بندگان برای او شریک قرار نداده و به خداوند شرک نورزند.

حجت الاسلام ظهیری با بیان اینکه قرآن کریم شرک را بزرگترین ظلم معرفی کرده است، گفت: لقمان حکیم به فرزند خود می فرماید«وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ و [ياد كن] هنگامى را كه لقمان به پسر خويش در حالى كه وى او را اندرز مى‏ داد گفت اى پسرك من به خدا شرك مياور كه به راستى شرك ستمى بزرگ است.

وی افزود: به این دلیل شرک گناه بزرگی است که انسان در حق خدا به عنوان عالی ترین هستی بخش عالم کائنات ظلم کرده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: پرستش و بندگی حق خداوند است و امام سجاد(ع) در رساله حقوق می فرمایند«بزرگترین حق خدا این است كه او را بپرستى و چیزى را با او شریك ندانى؛ پس چون با اخلاص چنین كردى، خدا بر عهده گرفته است كه كار دنیا و آخرتت را خود كفایت كند و آنچه از آن بخواهى برایت تأمین كند».

حجت الاسلام ظهیری با تأکید بر بزرگی حق خداوند ادامه داد: حق خداوند به حدی بزرگ است که ارسال 124 هزار پیامبر و ائمه معصوم(ع) برای احقاق این حق صورت گرفته تا مردم در فکر و اندیشه و حتی به صورت عملی چیزی را به جای خداوند قرار نداده و مورد پرستش قرار دهند.

وی یادآور شد: به قدری مسأله توحید و بندگی خدا بزرگ است که سر حجت خدا در کربلا بر نیزه می شود تا کلمه خدا زنده بماند و آیه«كلمة الله هي العليا»همچنان در اوج قرار داشته و توحید در عالم آشکار شده و بت نفس پرستی محو شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: با وجود اینکه دشمنان بدن انبیای الهی را با قیچی می چیدند و سر انبیای الهی را با اره می بریدند باز انبیای الهی به خاطر یگانه پرستی مردم دست از تبلیغ برنداشته تا مردم یگانه پرست شوند و این نشانه اهمیت توحید و حق خداوند بر بندگان است./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات