۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۰۸۲
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

پیامبران و ائمه اطهار در کنار عقل عامل هدایت انسان هستند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: پیامبران و ائمه معصومین(ع) در کنار عقل عامل هدایت انسان اما شیطان و نفس اماره سبب گمراهی انسان هستند.
معزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: در قرآن کریم بر اطاعت از پیامبر(ص) تاکید شده است؛ اطاعت از ائمه معصومین(ع) توسط مردم نیز از دستورات الهی بر پیامبر(ص) است.

وی افزود: وجود انسان در معرض خطر و انحراف است به همین دلیل خداوند پیامبران و ائمه معصومین(ع) را مسوول هدایت انسان قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به عوامل گمراهی و هدایت انسان عنوان کرد: پیامبران و ائمه معصومین(ع) حجت ظاهری و عقل انسان حجت باطنی هدایت انسان هستند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: عقل آن چیزی است که انسان به وسیله آن خداوند را عبادت می‌کند، بنابراین ما باید خود و فرزندان خود را به جهتی سوق دهیم که با رشد عقلی خداوند را بندگی کنند.

وی افزود: خداوند در وجود انسان به عنوان احسن مخلوقات عقل را قرار داده است که او را بندگی کند، در قرآن به صاحبان خرد و اولی‌الباب یعنی صاحبان خرد و عقل کامل زیاد اشاره شده است که ائمه معصومین(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی بیان داشت: در مسیر بندگی الهی شناخت شیطان بر انسان لازم است در آیات قرآن هم خداوند او را دشمن آشکار انسان معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: افزون بر شیطان انسان دشمن دیگری به نام نفس اماره دارد که او را به سوی گناه سوق می‌دهد، این دشمن به قدری قوی است که حتی پیامبران نیز از شر آن به خداوند پناه می‌بردند./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات