۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۴۶۲۵۴
آیت الله مکارم شیرازی در اجتماع طلاب:

خاموش شدن فتنه نباید سبب فراموشی مطالبات اقتصادی شود/ مبادا عده ای با توجیه گری مطالبات مردم را نادیده بگیرند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: مبادا عده ای توجیه گری کنند و مطالبات مردم را نادیده بگیرند که مشکلی حل نخواهد شد، مسؤولان باید واقعیات را بپذیرند و مشکلات مردم را حل کنند.
دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در اجتماع باشکوه طلاب مطالبه گر حوزه علمیه قم که به منظور مطالبه از دولت برای حل مشکلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی برگزار شد، با تقدیر از بیداری و انقلابی بودن طلاب گفت: امیدواریم که این بیداری همیشگی باشد و به سبب آن دشمنان مأیوس شوند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور افزود: معلوم شد که فتنه اخیر از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و امری عادی نبود، دشمنان می خواستند به گمان خود انقلاب اسلامی را به فروپاشی برسانند اما بیداری مردم سبب شد که تیر دشمنان به سنگ بخورد و رسوا شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان همواره درصدد سوء استفاده از فرصت ها برای ضربه زدن به انقلاب هستند، اظهار داشت: باید هوشیاری خود را حفظ کنیم، این بار دشمنان برخوردی مفتضحانه داشتند که رسوایی برای آن ها ماند.

وی ادامه داد: فتنه خاموش شد اما نباید فراموش شود بلکه باید همواره مراقب باشیم، در دنیا یک عده زورگو، یاغی و دیکتاتور می خواهند دنیا را تحت اختیار خود داشته باشند و اموال و منابع مردم را چپاول کنند اما انقلاب اسلامی در برابر این خواسته مقاومت کرده و پر پای خود ایستاده و استقلال خود را حفظ کرده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مادامی که تسلیم نشویم دشمن فتنه گری می کند، ابراز داشت: برخی می گویند باید با استکبار کنار آمد در حالی که کنار آمدن با آن ها به معنای تسلیم است، دشمنان برجام، مسأله موشکی و حقوق بشر  را مطرح کرده و به سمت به رسمیت شناختن اسرائیل پیش می روند و به هیچ چیز قانع نیستند.

وی عنوان کرد: استقلال کشور برای استکبار بسیار سخت است و در سایه استقلال انقلاب اسلامی، دشمنان در جبهه های مختلف محکوم به شکست شدند، دشمن در سوریه و عراق شکست خورد و در یمن هم قطعا شکست خواهد خورد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا فکر کوتاهی دارد و تصور می کند که با اغتشاش عده ای محدود همه چیز تمام شده اما این انقلاب عمیق تر و ریشه دار تر از این است که با اغتشاشات متزلزل شود؛ انقلاب به آسانی به دست نیامده که بخواهد به آسانی از بین برود.

وی اضافه کرد: دشمنان باید پیام های راهپیمایی های عظیم مردم ایران را در روزهای گذشته درک کنند و استقلال ملت و انقلاب را بپذیرند گرچه باز هم کورکورانه نقشه می کشند اما باید بدانند که کور خوانده اند که بخواهند انقلاب را از بین ببرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در چنین شرایطی باید متحد باشیم، گفت: اختلاف عذابی الهی بوده که همانند صاعقه ها و زلزله های ویرانگر است، مردم با وجود همه مشکلات و مطالبات در راهپیمایی ها اخیر به میدان آمدند و فتنه دشمن را خاموش کردند.

وی افزود: مردم اجازه نمی دهند که به ملت، رهبری، دین و پرچم کشور توهین شود که این هوشیاری اجتماعی و آگاهی ها جای تقدیر دارد، مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان فتنه گران و دشمنان کوبیدند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که خاموش شدن فتنه به معنای فراموش کردن مطالبات مردم به ویژه در زمینه اقتصاد نیست، اظهار داشت: تا وقتی مشکلات اقتصادی و مسائل فضای مجازی حل نشود فتنه گران امیدوار خواهند بود.

وی ادامه داد: همه باید دست در دست هم دهند و برای مردم کار کنند، در بودجه جدید نباید تحمیلات تازه ای بر مردم ایجاد شود، رییس جمهور، هیأت دولت و مجلسی ها در این مسیر باید گام بردارند، بودجه باید بار و فشار را از مردم کم کند نه این که سبب فشار بیشتر بر مردم شود؛ باید کاری کنند که گره ها گشوده شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: مبادا عده ای توجیه گری کنند و مطالبات مردم را نادیده بگیرند که مشکلی حل نخواهد شد، مسؤولان باید واقعیات را بپذیرند و مشکلات مردم را حل کنند.

وی با اشاره به معضلات فضای مجازی عنوان کرد: تمام اختیار فضای مجازی در اختیار دیگران است و به تمام معنا انسان را برده خود می کنند، نمی گوییم که فضای مجازی نباشد بلکه باید آن را سالم سازی کرد، این که می گویند باز هم این فضا باز می شود مجددا عده ای فتنه گری خواهند کرد و افرادی فریب می خورند و کاری می کنند که سبب شادی دشمنان می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید مسأله فضای مجازی را حل کرد، بارها درباره معضلات و آسیب های این فضا هشدار داده ایم اما تا وقتی دامان خودشان را نگرفته بود توجهی نمی کردند؛ روحانیت باید با رعایت جوانب و به صورت منطقی مطالبات مردم را مطرح کند.

وی اضافه کرد:  نظام از ابتدا جمهوری اسلامی بوده یعنی اسلام با جمهوریت عجین است، باید به قانون اساسی عمل کرد و نمی شود که عده ای درباره اجرای قانون اساسی اما و اگر کنند، از این رو قانون اساسی نباید زیر پا گذاشته شود؛ وقتی ما توانستیم مسائل مهمی مانند هسته ای و موشکی را حل کنیم می توانیم مسائل اقتصادی را سامان دهیم اما مسؤولان باید همت کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بر اساس فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب در این شرایط باید به اقتصاد مقاومتی عمل شود، گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی عمل شود مشکلات حل خواهد شد، برخی می گویند که بودجه موشک ها باید خرج اقتصاد شود در حالی که اگر همین موشک ها نبود دشمن جرأت حمله پیدا می کرد و الان تنها به دلیل همین موشک ها است که جرأت حمله کردن را به خود نمی دهد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات