۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۴۶۴۶۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

فهم و راهیابی به عجایب قرآن با طهارت باطنی میسر است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه فهم و راهیابی به عجایب قرآن با طهارت باطنی میسر است، گفت: انسان با برنامه‌ریزی جدی برای خودسازی و مراقبت از خویشتن می‌تواند به باطن و عجایب قرآن دست یابد.
حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، شب گذشته در جلسه تفسیر کتاب دعای 42 صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: فهم و راهیابی به عجایب قرآن با طهارت باطنی میسر است.

وی افزود: انسان با برنامه‌ریزی جدی برای خودسازی و مراقبت از خویشتن می‌تواند به باطن و عجایب قرآن را دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه عقل و نفس انسان اگر از پرده جهالت خارج شود خداوند برای او از عجایب خود رونمایی می‌کند، ابراز کرد: مقصد اولیای الهی تماشای جمال قرآن است که با پرهیز از گناه و ایجاد طهارت امکان پذیر می‌شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه تشرف به محضر قرآن و ایجاد طهارت باطنی سرآغاز درک آیات الهی است، اظهار داشت: حقایق قرآن به قدری عظیم است که عالم دنیا ظرفیت تحمل آن را ندارد و انسان اگر به مقام درک جلوه‌های قرآنی برسد امری بسیار عظیم و غیر قابل توصیف است.

وی استمداد و کمک خواستن از اهل بیت(ع) را برای درک قرآن کریم بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: ما ائمه اطهار(ع) را واسطه قرار می‎دهیم تا از حقایق قرآن بهره‎مند شویم. کسانی که مودب به دین الهی هستند صلاح ظاهر را نیز به همراه دارند بر هیمن اساس برای مراقبت صلاح ظاهر انس با قرآن کریم نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: کسانی که ظاهرشان متناسب با مبانی دینی نیست بعد بیان می‌کنند که دل انسان باید صاف باشد سخنی بی ربط و بی اساس است چرا که ظاهر و باطن هر دو یکی هستند. خداوند از مومن صلاح باطن و ظاهر را می‌خواهد، ظاهر نیکو براساس شریعت راهکاری برای رسیدن به صلاح باطن است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اضافه کرد: امروز دشمن با مخدوش کردن صلاح ظاهر درصدد نابودی صلاح باطن است. بسیاری از آموزه‌های دینی ما در گرو اصلاح ظاهر است تا انسان را در مسیر کمال یاری کند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) خداوند و قرآن کریم را به یاری می‌طلبند تا صلاح ظاهر در وجودشان تثبیت شود؛ هدف از کلام امام این است که مومنان به ظاهر موجه آراسته هستند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات