۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۴۸۶۸۸
مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی:

روزمرگی آفت فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی با بیان اینکه باید نگاهمان بلند باشد تا کارها و تولیدات فرهنگی و هنری ما جدی و اثربخش باشند، گفت: متأسفانه برخی اوقات خودمان نمی‌خواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم و گرفتار روزمرگی می‌شویم.
قربانی جم- مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حمید قربانی جم، مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی امروز در نشست مشترک مدیر و مسؤولان حوزه هنری با مدیرکل و معاونان صداوسیمای خراسان شمالی، با اشاره به آمادگی صداوسیما برای استفاده از ظرفیت حوزه هنری و هنرمندان استانی در بخش‌های مختلف این نهاد، اظهار کرد: دو نهاد صداوسیما و حوزه هنری ظرفیت ویژه‌ای برای کار فرهنگی مشارکتی دارند.

وی با بیان اینکه باید نگاهمان بلند باشد تا کارها و تولیدات فرهنگی و هنری ما جدی و اثربخش باشند، افزود: متأسفانه برخی اوقات خودمان نمی‌خواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم و گرفتار روزمرگی می‌شویم.

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی گفت: هر زمان که یک هنرمند احساس کرد به انتها رسیده، آن زمان انتهای خودش است و این ازجمله آفت‌هایی است که مجموعه هنرمندان چه در عرصه رسانه و چه در بخش هنر دارند؛ به‌گونه‌ای که وقتی گرفتار این آفت شوند به خود غره شده و دیگر نمی‌توانند آن‌گونه که باید و شاید منشأ اثر باشند.

قربانی جم اضافه کرد: ما نیازمند افراد و هنرمندانی هستیم که در وهله نخست به نظام و کشور تعلق خاطر داشته باشند و بعد از آن هم به استان و جغرافیای خود نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید در همه عرصه‌ها اجازه ورود به افراد جدید را بدهیم؛ زیرا جذب نکردن نیروهای جدید بزرگ‌ترین آفتی است که دستگاه‌هایی که در حوزه هنر کار می‌کنند گریبان گیر آن هستند.

قربانی جم با اشاره به آمادگی صداوسیمای خراسان شمالی برای تولید آثار و برنامه‌های مشارکتی با حوزه هنری استان، اظهار کرد: در این راستا باید از هنرمندان توانمند بومی و ظرفیت‌های داخل استان بیش از گذشته استفاده شود.

وی همچنین از آمادگی صداوسیمای استان برای برگزاری جلسات نقد و بررسی و طرح و برنامه‌ریزی مشترک با حوزه هنری، ایده پردازی در کارهای هنری، معرفی کتاب، تولیدات و نویسندگان حوزه هنری در برنامه‌های صداوسیما و تعامل این دو نهاد در سایر زمینه‌ها خبر داد.

ضرورت استفاده بیشتر از هنرمندان بومی در تولیدات صداوسیمای خراسان شمالی

حسین حصاری، سرپرست معاونت فرهنگی حوزه هنری خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: درزمینهٔ مشارکت‌های تولیدی با صداوسیما به‌ویژه در بخش موسیقی، هدف این است که بتوانیم از ظرفیت‌های استانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از هنرمندان بومی در تولیدات صداوسیما، افزود: حضور هنرمندان بومی دارای قابلیت‌های فنی و علمی و جایگاه اجتماعی مناسب در صداوسیما و همچنین استفاده از آثار و قطعات موسیقی هنرمندان بومی استان در برنامه‌های صداوسیما اهمیت ویژه‌ای دارد.

حصاری تصریح کرد: نقد و بررسی وضعیت موسیقی، تولیدات و هنرمندان موسیقی استان فرصت دیگری است که حوزه هنری و صداوسیمای خراسان شمالی می‌توانند درزمینهٔ آن با یکدیگر مشارکت داشته باشند تا وضعیت فرهنگی استان از حالت مصرف‌گرایی خارج شود./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات