۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۴۸۷۳۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

۳۰ دی ماه آخرین مهلت نام نویسی در سامانه ازدواج دانشجویی، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع اعتیاد در گتوند، راه اندازی دبیرخانه ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت در اندیمشک و برپایی نمایشگاه کتاب در اندیمشک چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

حجت ‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، دبیر استانی ستاد ازدواج دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه ‌های خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری نشست هایی با مسؤولان دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در رابطه با ازدواج دانشجویی و ارزیابی محورهای مورد بحث اظهار داشت: زوج هایی که تاریخ عقدشان از اول مهرماه سال 95 تا اول دی ماه 96 است با مراجعه به سامانه www.ezdevaj.nahad.ir  می توانند مراحل نام نویسی را انجام دهند.

دبیر استانی ستاد ازدواج دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه ‌های خوزستان با بیان اینکه نامنویسی در سامانه ازدواج دانشجویی از 1 تا 30 دی ماه نامنویسی ادامه دارد، افزود: نهاد رهبری متعهد است تا پایان سال 96 همه زوج های دانشجویی که در سامانه نام نویسی کرده و مدارک شان را تحویل دفتر نهاد دادند، به مشهد مقدس اعزام خواهد کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اعزام به مشهد مقدس پس از تأیید مدارک صورت می گیرد، خاطرنشان شد: دانشجویان تا يک هفته پس از نام نویسی اولیه کپی مدارک هویتی، کپی کارت دانشجویی و کپی عقدنامه را به حوزه فرهنگی دانشگاه تحویل بدهند.

حجت الاسلام جوانمردزاده بیان داشت: اعزام زوج های دانشجو به مشهدمقدس در قالب طرح همسفر بهشت صورت می گیرد و برای خوزستانی ها به دلیل دوری مسافت، اقامت چهار روزه خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای نام نویسی در سامانه ازدواج دانشجو بودن یکی از طرفین عقد ازدواج کفایت می کند، عنوان داشت: تلاش می کنیم تا چنین ازدواج هایی پربارتر و از لحاظ معنوی شیرین تر برگزار شوند.

برپایی نمایشگاه عکس با موضوع اعتیاد در گتوند

نمایشگاه عکس با عنوان پیشگیری از اعتیاد و آشنایی عموم با خطرات مصرف مواد مخدر در فرهنگسرای اندیشه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برپا شد.

حمید بهداروندی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ستان گتوند اهداف برپایی این نمایشگاه را پیشگیری از اعتیاد و آشنایی عموم با خطرات مواد مخدر عنوان کرد و گفت: موضوع تابلوهای این نمایشگاه ناهنجاری های اجتماعی و پیامدهای مصرف این بلای خانمان سوز است.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی با اجرای برنامه هایی با محتوای آگاهی و اطلاع رسانی درباره خطرات و نتایج مصرف و گرایش به مواد مخدر می توانند نقش تأثیرگذاری در پیشگیری و مقابله با این معضل و ارتقای سطح آگاهی جامعه به ویژه خانواده ها ایفا کنند.

بهداروندی بیان کرد: در این نمایشگاه 20 عدد تابلو عکس به نمایش عموم گذاشته شده است، و هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی جوانان و نوجوانان با آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد به مواد مخدر و اگاهی بخشی عمومی نسبت به مضرات مواد مخدر است.

راه اندازی دبیرخانه ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت در اندیمشک

دبیرخانه ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت در اندیمشک راه اندازی شد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک با همکاری انجمن شعر و داستان در جهت هرچه با شکوهتر برگزاری ششمین کنگره ملی ادبی ملک ملکوت و اهتمام بخشی به بخشهای شعر و داستان در این کنگره ملی به طور رسمی با حضور جمعی از مسؤولان محلی و روسای ادارات در محل تالار خورشید دبیرخانه ششمین کنگره ملک ملکوت راه اندازی شد.

در این آیین بازگیر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک اظهار کرد: کار فرهنگی بسیار گسترده است و کسی نمی تواند ادعا کند قادر به رفع همه مشکلات این بخش است.

وی افزود: در تعامل با همدیگر و حضور فعالان می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

برپایی نمایشگاه کتاب در اندیمشک

نمایشگاه کتاب با بیش از 30 هزار عنوان کتاب در اندیمشک برپا شد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک با همکاری انتشارات آسمان کودکانه با هدف غنی سازی اوقات فراغت و در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و معطر نمودن فضای جامعه به نور معرفت و دانش اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در سالن انتظار سینما بهمن کرده است.

در این نمایشگاه که از 16 تا 28 دی ماه به مدت دو هفته برگزار می گردد بیش از 30 هزار عنوان کتاب با تخفیف 50 درصدی عرضه می شود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 تا 21 دعوت به عمل می آورد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات