۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۴۸۹۷۰
آیت الله ری شهری:

توکل به خداوند در مواجهه با مشکلات نشانه رشد و کمال است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توکل به خداوند در مواجهه با مشکلات نشان از رشد و کمال آدمی دارد، گفت: انسان موحد در مواجهه با بلا و مشکلات به کسی روی می‌آورد که بی نیاز عالم است و از اینکه به انسان‌های دیگر که خود سراسر نیاز هستند درخواست کمک نمی‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در جلسه درس خارج فقه که امروز در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: فتنه در دعای مکارم الاخلاق به معنای امتحان است.

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق می‌فرمایند: بارالها؛ مرا امتحان مکن زمانی که مضطر و گرفتار می‌شوم که غیر از تو از کسی یاری بخواهم.

آیت الله محمدی ری شهری با بیان اینکه خداوند هنگام مشکلات انسان را امتحان می‌کند تا نشان دهد که انسان چه مقدار در ایمانش اخلاص دارد، ابراز کرد: امتحان خداوند برای آن نیست که حضرت حق چیزی بداند بلکه برای تربیت و رشد انسان این امتحانات مقدر می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسان زمانی که با مشکلات مواجه می‌شود اگر به غیر خداوند روی نیاورد این نشانه رشد و کمال او است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید براینکه انسان‌های موحد از آزمایش و امتحانات الهی پیروز خارج می‌شوند، گفت: انسان موحد در مواجهه با بلا و مشکلات به کسی روی می‌آورد که بی نیاز عالم است و از اینکه به انسان‌های دیگر که خود سراسر نیاز هستند درخواست کمک نمی‌کند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امام محمدباقر(ع) فرمودند: حضرت ابراهیم(ع) دو خصلت نیکو داشتند برای همین خداوند لقب خلیل الله را به ایشان عطا کردند نخست اینکه هر کسی به او رجوع می‌کرد دست خالی باز نمی‌گشت و دیگر آنکه از غیر خدا چیزی طلب نمی‌کردند.

این استاد درس اخلاق در پایان خاطرنشان کرد: طبق صریح روایات؛ زمانی که سختی روزگار به انسان روی آورد به دیگران روی نیاورید و چیزی از غیر خدا طلب نکن زیرا چیزی در عالم دنیا نیست که کسی را خوشبخت و یا بدبخت کند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات