۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۱۴۹۴
در دیدار با آیت الله سعیدی مطرح شد:

ضرورت تبیین موضوع انفال از تریبون‌های نماز جمعه

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از ائمه جمعه خواست که در آگاهی مردم نسبت به مباحث منابع طبیعی به‌صورت ویژه ایفای نقش کنند.
حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی طباطبایی‌نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در دیدار مسؤولان نمایندگی ولی‌فقیه در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در سالن پشت محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) صورت پذیرفت با اشاره به این که موضوع انفال به عنوان یکی از اراکان اقتصادی در نظام اسلامی تحت اشراف ولی امر و رهبر معظم انقلاب مدیریت می شود،  اظهار داشت: وزارت‌های نفت، نیرو و جهاد کشاورزی نیز با محوریت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری این انفال را مدیریت می‌کنند؛ این در حالی است که نزدیک به 83 درصد این انفال به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص دارد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از برگزاری گردهمایی مسؤولان نمایندگی ولی‌فقیه در ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: در ذیل برنامه های این گردهمایی دو روز دیدار با شخصیت‌های حوزوی و مراجع در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی تنها وزارتخانه‌ای است که نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در آن مستقر است، ابراز داشت:  این نهاد در سازمان‌های مختلف وزارتخانه کار خود را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 40 روحانی در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به‌عنوان مسؤولان دفتر نمایندگی ادارات کل منابع طبیعی در استان‌ها فعالیت دارند که در سطح کشور به سه گروه تقسیم‌بندی می‌شوند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه مسؤولان نمایندگی ولی‌فقیه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی مشارکت می‌کنند، اظهار داشت: ائمه جمعه می‌توانند با اشراف کامل نسبت به موضوع انفال و نعمت‌های الهی در آگاهی مردم نسبت به مباحث منابع طبیعی به‌صورت ویژه ایفای نقش کنند و استانداران نیز باید حمایت لازم را داشته باشند تا بتوانیم در راستای حفظ و رشد نعمت‌های الهی گام برداریم./837/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات