۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۵۱۶۸۳
آیت‌الله مهمان‌نواز:

همه خیرات عالم از امام معصوم صادر می‌شود

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: ائمه معصومین با داشتن مقام عصمت بری از خطا و اشتباه و گناه بوده و درواقع همه خیرات عالم از امام معصوم صادر می‌شود.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از روحانیان، با اشاره به مقام والای ائمه اطهار (ع)، اظهار کرد: همه خیرات در عالم از امام معصوم صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) با داشتن مقام عصمت بری از هرگونه خطا و اشتباه و گناه بوده و درنتیجه انتقاد به آنها هم بی‌معنا خواهد بود.

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی، افزود: انسان پس از مرگ وارد عالمی به نام عالم برزخ می‌شود که حیات برزخ، حقیقت باطن همین عالم دنیا است.

وی با اشاره به نیاز اموات به باقیات و صالحات اظهار داشت: عملکردی که در این دنیا نسبت به افراد زنده انجام می‌شود باید نسبت به افرادی که از این دنیا رفته‌اند نیز انجام داد.

به گفته وی پدر ما چه در این عالم باشد و چه در عالم برزخ پدر ماست و همان‌گونه که در این عالم نیاز برای افراد وجود دارد در برزخ نیز نیاز وجود دارد.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: اگر فرد انسان خوبی در دنیا بود و کار خیر به نام او انجام شود درجات او را رفیع می‌کند، اگر نیازمند است نیازش برطرف می‌شود و اگر گناهکار است عذاب از او کم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت روحانیان مبلغ، به شاخصه‌های پیام دینی پرداخت و گفت: ازجمله شاخصه‌های پیام دینی این است که پیام هدایتگر و حق مدار باشد، آگاهی‌بخش باشد و مایه رشد و کمال بشود.

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: همچنین پیام دینی باید باعث تنبه و بیداری شود، مختصر و مفید باشد، آرامش‌بخش وامید بخش باشد و سبب تقویت حس مسؤولیت پذیری شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات