۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۵۲۰۱۶
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

درباره شخصیت اولیای خدا و ائمه معصومین عرفی‌سازی نشود

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: نباید درباره شخصیت اولیای خدا و ائمه معصومین(ع) دچار تفریط و عرفی‌سازی شد طوری که تاثیر ماورایی و سازندگی ملکوتی آنها از یاد برود.
علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شب گذشته در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) در حلقه ابقا دین اسلام بسیار موثر بودند که در خردورزی و ایثارگری شباهت زیادی به حضرت خدیجه(س) داشتند که زبان تاریخ در وصف ایشان ادکن است.

وی افزود: حضرت زینب(س) در اخلاق معرفت، تربیت، خانواده سازی در همه ابعاد مثل اعلا هستند، ایشان دریای بی کران علم هستند که خداوند آن را به حضرت عطا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری اظهار داشت: ما باید شخصیت اولیا را طوری تبین کنیم که حقایق باطنی و عظمت بی کران آنها را نشان دهد در عین حال چنین وانمود نشود که آنها دست نیافتنی هستند چراکه اگر جوان ما احساس کند که به حضرات ائمه معصومین(ع) دست پیدا نخواهد کرد از آنها فاصله خواهد گرفت.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه تفریط حاصل افراط است، اظهار داشت: اگر ما در جنبه باطنی افراط کرده و جنبه فرشی اولیا را ندیده بگیریم یا در مقامات باطنی اولیا گفته و جنبه ظاهری مورد غفلت قرار گیرد هر دو اشتباه است بنابراین باید هر دو بیان شود.

وی افزود: ما با الگوگیری از شخصیت ظاهری ائمه معصومین(ع) قرار است که بر باطن آنها دست یافته و مسیر درست زندگی خود را ترسیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه قهرمان سازی ائمه معصومین(ع) باید طوری باشد که مردم احساس کنند می‌توانند آنها را الگوی زندگی خود قرار دهند، گفت: علما، آموزش و پرورش، مسوولان فرهنگ و تربیت ما نباید درباره شخصیت اولیاء خدا و ائمه معصومین(ع) دچار تفریط شده و  عرفی‌سازی کنند طوری که تاثیر ماورایی و سازندگی ملکوتی آنها از یاد برود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بیان داشت: در جریان عرفی سازی شخصیت اولیاء و ائمه معصومین(ع) شیطان دست به دست هم می‌دهند نمونه آن همین جریان فکری وهابیت است که در سال‌های اخیر با زیر سوال بردن توسل و زیارت تلاش می‌کنند که در اذهان مردم از شخصیت اولیاء و ائمه معصومین(ع) قداست‌زدایی کنند تا سقیفه در برابر غدیر ساخته شود.

وی افزود: نمونه زمان امیرمومنان امام علی(ع) است که آنقدر شخصیت او را تنزل دادند که مردم او را همچون معاویه خطاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در برابر ائمه معصومین و اولیاء خداوند باید توسل و تاسی داشته باشد این حقیقت بندگی الهی است./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات